ביקורת גאדג'טים: סמסונג גלקסי Gear - שעון חכם ויקר

הגלקסי גיר נוח על היד, חיווי השיחות, המסרונים והמיילים מוצלח - אבל כרגע השעון החכם מוגבל לסמארטפון בודד, המחיר שלו יקר בצורה מוגזמת והאפליקציות שעובדות עליו מצומצמות ■ לכן, אולי כדאי לחכות לדור הבא או לפחות עד שהמחיר ירד ושירותים נוספים יתווספו

הסמאטרוואץ' של סמסונג הוא המכשיר הראשון שהיצרנית הקוריאנית מוציאה לשוק, והוא מלווה בקמפיין שאמור לחשוף את הקטגוריה הזו להמונים.

עיצוב: העיצוב של הגיר הפתיע לטובה. הוא יושב בצורה טובה על היד, הוא לא מגושם כמו חלק מהדגמים המתחרים בשוק, והוא שוקל 73 גרם. משקל יחסית קל שלא מורגש על היד.

מסך: בגודל 1.63 אינץ' שמאפשר עבודה נוחה. התצוגה מגיעה עם תאורה אחורית חזקה, כאשר בסמסונג חשבו על רעיון מעניין לחסכון בסוללה: הצג נכבה לאחר שניות של חוסר שימוש, אולם ברגע שמרימים את היד בתנוחה בה מסתכלים על השעון, המסך נדלק.

ממשק: את רוב ההגדרות מבצעים מהאפליקציה בסמארטפון. ניתן לבחור תצוגה שונה למסך המרכזי של השעון. למשל, שעון דיגיטלי או אנלוגי עם תצוגה של מזג האוויר או של מד הצעדים שגם יודע להעביר מידע לאפליקציית הבריאות של סמסונג: S Health.

דיבורית: אחד השירותים שהיינו בספק שנשתמש בהם במוצר הזה הוא הדיבורית. באמצעות תקשורת בלוטות' בין השעון לסמארטפון ניתן לנהל שיחות, כאילו אנחנו דיק טרייסי. לא מדובר בפתרון קבוע לביצוע של שיחות, אבל אם במקרה הטלפון לא נמצא בסביבה הקרובה או שבדיוק שוטפים כלים, מדובר בפתרון נחמד.

תמיכה: החיסרון הגדול הוא שהגיר בשלב זה לא תומך בסמארטפונים נוספים, פרט לדגם ה-Note 3. בקרוב, אמור להתווסף גם הגלקסי S4 ובהמשך גם ה-Note 2. מכאן שכרגע, השעון רלוונטי לקהל צרכנים מצומצם.

מצלמה: הסמארטוואץ' מגיע עם מצלמה קטנה עם חיישן 1.9 מגה פיקסל. היא מסוגלת לצלם תמונות באיכות לא רעה, אבל היא משמיעה רעש בזמן צילום אותו לא הצלחנו לבטל (מפריע כשרוצים לצלם בסתר).

סוללה: 315 מיליאמפר, שהחזיקה כיומיים לפני שנזקקה לטעינה מחדש.

בשורה התחתונה: הופתענו לטובה מהגלקסי גיר. הוא היה נוח על היד, ומצאנו את הרעיון של חיווי שיחות, מסרונים ומיילים ושירותים אחרים כמוצלח. אבל - כרגע השעון החכם מוגבל לסמארטפון בודד, המחיר שלו יקר בצורה מוגזמת והאפליקציות שעובדות עליו מצומצמות. לכן, אולי כדאי לחכות לדור הבא או לפחות עד שהמחיר ירד ושירותים נוספים יתווספו אליו.

מחיר: 2,000 שקל

ציון: 8.