רשות המסים במו"מ לגביית 2 מיליארד שקל על רווחים כלואים

בעוד יומיים יפקע חוק הרווחים הכלואים, והרשות גבתה עד כה רק מיליארד שקל - שליש בלבד מהיעד שהציבה לעצמה ■ ברשות המסים העבירו מסר לכיל, טבע וצ'ק פוינט: קיבלתן הטבות מס מהמדינה - כעת הגיע הזמן להחזיר חלק

רשות המסים, בניהולו של משה אשר, מנהלת משא-ומתן אינטנסיבי עם כיל, טבע וצ'ק פוינט לשחרור רווחים כלואים - יומיים לפני שיפוג תוקפו של חוק הרווחים הכלואים, במסגרתו יכולות חברות הענק לשחרר רווחים כלואים במסים מופחתים.

הרשות מנהלת את המשא-ומתן תוך שהיא מעבירה מסר עיקרי לתאגידים הגדולים: לאחר שקיבלתן מהמדינה הטבות מס גדולות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון - הגיעה העת להחזיר חלק לחברה בישראל.

עד כה נגבו ברשות המסים כמיליארד שקל במסגרת חוק הרווחים הכלואים, אולם מדובר במספר נמוך בהרבה מהיעד שהציבה לעצמה הרשות: 3 מיליארד שקל עד סוף השנה.

כעת נותרו עוד יומיים בלבד לפקיעת החוק, וברשות מנהלים משא-ומתן עם 3 תאגידי הענק כדי לשחרר את הרווחים הכלואים ולגבות מהחברות 2 מיליארד שקל במסים, מה שיביא את הרשות לעמוד ביעד שהציבה לעצמה.

חוק הרווחים הכלואים, שנחקק לפני כשנה תחת שרביטו של שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, מציע לחברות, שנהנו מהטבות מס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, הפחתה של כ-60% בשיעור המס שהן היו אמורות לשלם וכן תשלום מס חברות שלא יפחת מ-6%. על הפרק עמדו יותר מ-120 מיליארד שקל ברווחים כלואים, שהמס עליהם היה אמור להיות כ-27 מיליארד שקל, לו היה משולם במלואו.