ראש ארגון הפשע שלום דומרני נעצר; חשוד בהטיית בחירות

(עדכון) - ראש ארגון הפשע דומרני נעצר יחד עם שישה מאנשיו בחשד לפרשה של סחיטה באיומים בנתיבות ■ בין היתר חשודים השבעה בניסיון להטות את תוצאות הבחירות בעיר ■ השר לביטחון הפנים: "ראשי ארגוני הפשיעה יהיו בבתי הסוהר"

מהי הסיבה בגללה נעצר שלום דומרני? חשד לניסיון להטות את תוצאות הבחירות בנתיבות הוא שלפי החשד הוביל למעצר הערב (מוצ"ש) של ראש ארגון הפשיעה בדרום ביחד עם שישה מאנשיו.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הודיע הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" כי יחידת לה"ב 433 עצרה ראש ארגון פשע גדול בישראל. עד מהרה התברר כי העצור הוא שלום דומרני, החשוד יחד עם שישה מאנשיו בפרשה של סחיטה באיומים בנתיבות.

דומרני נעצר במסגרת חקירה שמנהלת יחידה 433 בשיתוף פרקליטות מחוז דרום. במסגרת המעצרים ערכה המשטרה חיפושים בבתיהם של החשודים. דומרני ושישה מאנשיו יובאו מחר (א') בצהריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון.

המעצר מבטא את מדיניות המשטרה בעת האחרונה. מאז גל החיסולים האחרון הוחלט על פעילויות נגד עבריינים. דומרני ואנשיו ייחקרו על ניסיון הסחיטה וההטייה בבחירות, אותן עבירות בגינן נעצרו, אך הם גם יישאלו על ניסיון החיסול באשקלון.

אחת ההערכות היא כי מעצרו של דומרני וששת אנשיו תוכנן למחר, אך הוקדם. "עיתוי המעצר הוא כדי להראות לציבור: הנה אנחנו עוצרים אנשים - למרות שהם טענו קודם שלא דומרני עומד מאחורי הפיצוצים, אלא שניסו לפוצץ אנשים שלו," אמר עורך דינו של דומרני, משה שרמן, "הכול כדי להרגיע את הציבור ולהגיד 'הנה עצרנו ראש ארגון פשע'".

אהרונוביץ': משפחתי נמצאת תחת איום

"לא יעלה על הדעת שייפגעו בעובד המערכת, אם זה פרקליט או שוטר", אמר אהרונוביץ' על המאבק בחיסולים בריאיון ל"פגוש את העיתונות". "עשרות שוטרים נמצאים תחת איום".

אהרונוביץ' סיפר בריאיון כי משפחתו שלו מאוימת מזה 4 שנים. "צריך להמשיך ולטפל, וזו חובתינו", הבטיח השר לביטחון הפנים, "כבר עשינו הרבה פעולות. 400 איש נמצאים בבתי הסוהר. יש לנו מעצרים, וסוכלו מספר אירועים קשים".

עוד ציין השר כי יעשה הכול כדי לפענח את ניסיון החיסול של הפרקליט שלשום בתל-אביב, וכי הארגון שעומד מאחוריו יטופל. "הדברים נאמרו בצורה ברורה, צריך לתת לנו את הכלים. זה טרור לכל דבר, ואנחנו נטפל באירועים האלה", הכריז.

לדבריו, לא ניתן להגיד שהמשטרה לא עובדת. "אם היו הכלים, היינו עושים יותר", אמר. "אנחנו מנהלים מלחמה. היא לא תיגמר ביום ולא בחודש, אבל ראשי הארגונים יהיו בבתי הסוהר".