אומ"ץ: הדוברת שלנו קיבלה חשבון מים של 6,638 שקל

הדוברת רות כהן ובעלה, שני פנסיונרים שבד"כ מקבלים לדבריהם חשבון מים של עד 380 שקל, קיבלו לאחרונה חשבון מפלצתי ■ כהן: "שמעתי על עשרות תלונות דומות בפרדס חנה-כרכור" ■ תאגיד המים הפועל באיזור: "זה מקרה נקודתי"

רות כהן, דוברת אומ"ץ, נדהמה כשהביטה בחשבון המים שקיבלה לחודשים יולי-אוגוסט: 6,638 שקל בגין צריכת 500 קוב מים. בחשבונות הקודמים שילמו היא ובעלה, זוג פנסיונרים, כ-350 שקל.

לאור דרישתה, נלקח לבדיקה שעון המים על-ידי תאגיד "משאבי מים" של פרדס חנה-כרכור - ולאחר 4 שבועות הוחזר עם הממצא "תקין". על הבדיקה הזו היא שילמה כ-200 שקל.

גם בנה של כהן, שמשמש כמנהל בכיר במקורות, בדק את צנרת הבית ומצא כי אין נזילה.

לדבריה, "תאגיד המים 'משאבי מים' דורש שאשלם את החשבון, אך למזלי אין לי הוראת קבע, ואין בכוונתי לשלם. בעלי הלך אליהם בשבוע שעבר, אך הפקידה לא התפנתה והבטיחה לחזור אליו. זה עדיין לא קרה".

לדבריה, מכרה שלה קיבלה בימים אלה מכתב בגין צריכה מוגברת של 400 קוב מים: "אני נפגשת עם אנשים שמקבלים חשבונות של אלפי שקלים ללא הצדקה. אנשים אמרו לי להביא אינסטלטור שיגיד שיש נזילה, ואז אוכל לקבל החזרים. אמרו לי שזו השיטה".

משהבינה שהיא לא לבד, קידמה כהן את בדיקת הנושא באמצעות מכתב ששיגרה תנועת אומ"ץ למומי צח, מנהל תאגיד המים האזורי, בתביעה להקפיא את גביית התשלומים עד שתבוצע בדיקה ממלכתית מוסמכת לקביעת נסיבות החשבונות המנופחים.

וכך נכתב בפנייה: "אומ"ץ מודעת לכך שלאורך השנים היו בפרדס חנה-כרכור בעיות באספקת המים, וכי המועצה המקומית ניסתה בכל פעם לרחוץ את ידיה ולטעון כי האשם הוא בחברות המים הפרטיות שסיפקו את המים לתושבים. התופעה החדשה של משלוח חשבונות מים הזויים לכאורה אינה עולה בקנה אחד עם מינהל תקין, ולו רק בשל העובדה שאת בדיקת התלונות של החשבונות הללו היה צריך לבצע גורם חיצוני בלתי תלוי ומיומן שיזכה לאמון האזרחים המתלוננים".

יצוין כי תאגיד המים "משאבי מים" הוא חברה-בת של שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון.

משאבי מים: מטפלים בפנייה

תלונות בגין חשבונות מים מנופחים ויחס אדיש מצד התאגידים אינן חריגות. בשבוע שעבר פרסמנו ב"גלובס" שורת תלונות נגד תאגידי מים, במסגרת בדיקה שנערכה בשיתוף התוכנית "הכול כלול" בערוץ 10. בתלונות שפורסמו מלינים תושבים ברשויות שונות על חשבונות מים מנופחים ולא עקביים וכן על שירות אדיש מטעם תאגידי המים.

מתאגיד המים "משאבי מים" פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה: "נזכה במיידי כל חיוב שיתברר כשגוי. מדובר במקרה נקודתי. אנו מטפלים בפניית משפחת כהן עד לבירור הנושא".

חשבון מים
 חשבון מים