רייטינג שבועי: "אקס פקטור" מובילה על "הכוכב הבא" בפער קטן

המספרים מוכיחים כי לז'אנר הריאליטי-מוזיקה יש רייטינג קבוע שנע סביב 35%

הפער בין "אקס פקטור" של רשת ל"הכוכב הבא" של קשת צמוד מאוד בטבלת הרייטינג השבועית, בתקופת פוסט-ההשקה של תוכנית הכישרונות של רשת. המספרים מוכיחים כי לז'אנר המדובר - שאותו ניתן לכנות "תוכניות כישרונות רבות השקעה" - יש טווח צפייה מאוד ברור, הנע סביב 35% הצפייה בקרב משקי-בית יהודיים.

ועדיין, "אקס פקטור" מובילה את טבלת הרייטינג וזוכה לנתח צפייה גדול יותר בזמן שידורה - כמעט 50% מכלל צופי הטלוויזיה וכמיליון צופים (יהודים) במוצאי שבת.

התוכנית הנצפית של השבוע, שאינה אחת מארבעת משדרי הזמר החובבני, היא "רד ודביר", הלייט-נייט של רשת. במוצאי שבת מאמירה התוכנית ל-26.1% ומוכיחה כי הצלחתה אינה טמונה רק במקפצה שהיא מקבלת מהתוכנית "אקס פקטור"המשודרת לפניה.

התוכנית היחידה שקשת מכניסה לעשירייה הבכירה, פרט ל"הכוכב הבא", היא הסיטקום "סברי מרנן". נתח הצפייה שלה בערב שידורה - יום שני - הוא הנמוך ביותר מבין תוכניות הפריים-טיים של השבוע ועומד על 27.8%. זאת בעיקר משום שמולה מציב ערוץ 10 את "אמבוש" ואת "ישראל" המצליחות יחסית. הסדרה של ישראל קטורזה הושקה עם 14.7% צפייה בקרב משקי-בית יהודיים, והערב כולו של הערוץ נחשב לגבוה בנתח הצפייה במהלך השבוע עם 37.3%.

הפגיעה בתוכנית של קשת מקורה בעובדה שבשני הערוצים שודרו תוכניות שפונות פחות או יותר לאותו קהל יעד ואינן מהוות אלטרנטיבה. כך, מול "אקס פקטור" של רשת שודרה "הכפר" של ערוץ 10, שמשלמת את המחיר ולא מצליחה לצוף מעל 5% צפייה.

העובדה שבערוץ 10 לא חוששים להציב לוח שידורים מול קשת איננה מובנת מאליה וחדשה יחסית.

לא בכדי ניתן היה לראות נתון דו-ספרתי ל"בני-ערובה" (11.2% במשקי-בית) ול"כלבוטק" (11%) כשהוצבו בחוכמה מול "הכוכב הבא".

ביום שישי צוללת "אולפן שישי" של חדשות 2 ל-14.6%, "יומן" עם אילה חסון בערוץ 1 שומרת על יציבות ו-6.8% צפייה, ואילו "שישי" בחדשות 10 רושם 5.7% צפייה.

רייטינג שבועי 3-9/11/13
 רייטינג שבועי 3-9/11/13