גאדג'טים: Huawei G510 - סמארטפון לא מוצלח במחיר סביר

הסלוגן של וואווי בארץ הוא "Smarter Phone". ההתנסות ב-G510 לא מוכיחה שהוא חכם יותר. להפך, מבחינת הביצועים הוא צריך היה להיות קצת יותר זול

לענף הסלולר בארץ הצטרפו בשנה האחרונה יצרנים נוספים, ביניהם שחקנית ישנה-חדשה - וואווי הסינית, שכבר מכרה את מוצריה בעבר בארץ בצורה לא מסודרת. ה-G510 הוא סמארטפון שבא לתת פתרון לאנשים שמחפשים סמארטפון זול. מבחינת המחיר הוא סביר, מבחינת הביצועים הרבה פחות.

מסך: 4.5 אינץ' ברזולוציה נמוכה של 480 על 854 פיקסלים. הצבעים לא נראים חדים, הפיקסלים בולטים והתאורה האחורית קצת מוגבלת. החוויה לא מספיק טובה.

חומרה: מעבד כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם חצי ג'יגה זיכרון. התחושה היא שהמכשיר מתקשה לסחוב את עצמו בגלל מהירות העיבוד שלו והכול זז לאט מדי. ה-G510 לא קל בכלל ביחס לגודלו - 150 גרם. עוביו עומד על 9.9 מ"מ - לא בדיוק סמארטפון דקיק.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסה המאוד לא עדכנית של ג'לי בין 4.1.1. וואווי שילבה על המערכת מעטפת משלה שעושה שינוי אחד משמעותי מאוד: האנדרואיד מאבדת את שתי השכבות שלה (הראשונה היא זו שבה נמצאים ווידג'טים ואפליקציות נבחרות שהמשתמש בחר, והשנייה היא כל האפליקציות הקיימות במערכת). במקום זה וואווי בחרה להשאיר רק את השכבה הראשונה. מי שהתרגל לאנדרואיד ימצא את זה מבלבל. מי שזו ההתנסות הראשונה שלו במערכת ההפעלה של גוגל, לא ימצא כאן שום בעיה.

מצלמה: חיישן של 5 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות לא טובות.

סוללה: 1,700 מיליאמפר לשעה. הסמארטפון לא יודע לנהל את צריכת הסוללה שלו. האנרגיה של המכשיר נגמרת כבר בשעות אחר הצהריים המוקדמות.

בשורה התחתונה: הסלוגן של וואווי בארץ הוא "Smarter Phone". ההתנסות ב-G510 לא מוכיחה שהוא חכם יותר. להפך, מבחינת הביצועים הוא צריך היה להיות קצת יותר זול.

מחיר: 1,000 שקל

ציון: 6.