גיוון קיבלה שיפוי ביטוחי ותתחיל בשיווק גלולת המצלמה ביפן

מדובר על שוק של מאות מיליוני דולרים ■ סמנכ"ל הכספים: "אנחנו נמצאים במומנטום של חדשות טובות"

"אנחנו נמצאים במומנטום של חדשות טובות. כבר שנתיים שאנחנו מדברים על אבני הדרך שהושלמו השנה", כך אומר היום (ב') יובל ינאי, סמנכ"ל הכספים של גיוון , המייצרת גלולת מצלמה לאבחון מערכת העיכול.

אבן הדרך הנוכחית שהושגה היא קבלת שיפוי ביטוחי ביפן עבור גלולת Pillcam Colon, המיועדת לאבחון המעי הגס. הגלולה אושרה לשיווק ביפן לפני כמה חודשים, אך תחילת שיווק של מוצר רפואי כפופה תמיד גם לקבל שיפוי ביטוחי, ואותו קיבלה החברה כעת, מוקדם מהערכותיה לקבלו בתחילת 2014.

הרשויות היפניות הגדירו החזר הוצאות בסך כ-83 אלף ין (שווה ערך לכ-840 דולר בשער החליפין הנוכחי) לגלולה של גיוון, החל ב-1 בינואר 2014. לדברי ינאי, סכום השיפוי בהחלט מספק. "ציפינו שההחזר יהיה גבוה יותר משל גלולת ה-SB (גלולה של גיוון לאבחון המעי הדק, ש.ח.ו), והוא אכן גבוה בכ-5%-6%", אומר ינאי. מנגנון השיפוי ביפן קובע שיפוי נפרד עבור הגלולה ועבור זמן העבודה של הרופא, כאשר גיוון מוכרת את הגלולה לבתי החולים במחיר דומה לסכום השיפוי.

אמורה להגביר היענות לבדיקות

ההמלצות לסיקור סרטן המעי הגס ביפן קוראות לכל אדם מעל גיל 40 לעבור בדיקת דם בצואה, אך שיעור ההיענות נמוך. הגלולה של גיוון, שאינה פולשנית כמו קולונוסקופיה, אמורה לסייע להגדיל את שיעור ההיענות.

בעבר דיברו בחברה על מכירה של מיליון גלולות בשנה ביפן, כך שמדובר על היקף של מאות מיליוני דולרים.

- מה השלב הבא בפעילות ביפן?

ינאי: "נפעל לזרז את ההשקעות שלנו ביפן. אולי יהיו לנו קצת יותר הוצאות בשנה הזו, אבל לא משהו דרמטי. אנחנו במו"מ מתקדם עם המפיץ שלנו. המטרה היא להדריך את האנשים שלנו ושלו, וכל גיוון מתגייסת - כולל עזרה מישראל וארה"ב - כדי להבטיח שב-1 בינואר נהיה מוכנים עם הידע, הציוד והאימון הדרוש".

- בכמה יגדלו ההוצאות השנה?

"אני מעדיף לא להיכנס לזה. כבר אמרנו שנגיע השנה לרף התחתון של התחזיות, אבל לא הרווח למניה הוא שיקבע; נשקיע כמה שנצטרך".

- איך תיראה 2014, עם שיפוי ביטוחי ביפן לאורך כל השנה?

"צריך לזכור שגם לחברה יש יכולות ביצוע. השוק בלתי מוגבל במקרה הזה, ואם נצליח או לא זה רק בשל הביצוע שלנו. לא נוכל להאשים את גודל השוק בשום דבר. אבל בכל זאת, מדובר במוצר חדש, ויש גבול ליכולת ההתקנה וההדרכה שלנו. חשוב שלא נייצר תשתית עודפת כדי להשיג משהו בשנה הראשונה".

גיוון, בניהולו של חומי שמיר, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 694 מיליון דולר. החברה נמצאת בשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר, המתכנן למכור את גרעין השליטה בחברה.