נו, היה שווה לערוץ 1 להשקיע בליגה בכדורסל?

6 מיליון שקל הסכים ערוץ 1 לשלם העונה עבור המשחק המרכזי בכדורסל, שבתום 5 משחקים מביא רייטינג ממוצע עלוב של 3.1% בלבד

ליגת העל בכדורגל ממשיכה לשמור על נתוני צפייה דו-ספרתיים, זה השבוע הרביעי ברציפות. המשחק המרכזי בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים (0-2), ששודר אתמול (ב') במסגרת המחזור התשיעי, הניב רייטינג ממוצע של 10.6% בקרב משקי-הבית היהודיים.

ב"פיק", שנרשם לקראת סיום ההתמודדות, נרשמה צפייה של 13.4%. כ-295 אלף צופים בממוצע ראו את המשחק.

בתום 9 מחזורי ליגה, שידורי המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל בעונה הנוכחית (2013/14) עומדים על רייטינג ממוצע של 9.61%.

בעוד ששידורי הכדורגל שומרים על רייטינג יציב וסביר, ככל שעובר הזמן ההחלטה של ערוץ 1 לצרף ליום שני גם את שידור המשחק המרכזי בכדורסל ולשלם תמורתו סכום של 6 מיליון שקל, נראית יותר ויותר תמוהה.

הניצחון הגדול של נס-ציונה על הפועל ירושלים (61-89) ששודר אתמול בערוץ 1 לפני משחק הכדורגל, הביא רייטינג ממוצע של 2.8% בלבד, ו-57 אלף צופים בממוצע חזו במשחק.

הרייטינג הממוצע של 5 המשחקים ששודרו העונה בליגת העל בכדורסל מסתכם ב-3.12%.

מערוץ 1 נמסר בתגובה: "ההחלטה להפוך את יום ב' ליום הספורט הישראלי הייתה החלטה ערכית ציבורית ללא קשר לרייטינג. במרכז שיקול-הדעת של מקבלי ההחלטה עמדה הפריפריה והצמדתה למרכז בעזרת חובבי הספורט המקומיים. ודאי שקבוצת כדורסל מהפריפריה, שהינה קטנה יחסית, לא יכולה להביא את אותו הרייטינג של אחרת מהעיר הגדולה.

"הנהלת רשות השידור רוצה לציין כי המחיר ששולם על זכויות השידור בכדורסל הוא כ-30% מהזכויות בכדורגל, כך שהרייטינג בהתאמה כמעט מוחלטת. פרט לזאת, הנהלת הרשות מאמינה בהתקשרות לטווח ארוך ושמחה להיות נדבך משמעותי ותורם בספורט הישראלי".