סמנכ"ל כ"א ברשות השידור ביקש תנאי פרישה מיטביים ל-5 עובדים, בהם אשתו

לאחר בדיקה שנערכה על-ידי הממונה על השכר באוצר נודע על הקשר המשפחתי c רשות השידור: "אין בדבר היותה רעייתו משום קבלת 'עונש'"

סמנכ"ל כח האדם של רשות השידור, יראון רופין, ביקש אישור מיוחד ממשרד האוצר לפרישת חמישה עובדים בתנאים מיטיבים. אולם, רופין לא עדכן כי אחת מהם היא אשתו. ל"גלובס" נודע, כי עוד לפני שנודע על הקשר המשפחתי עצר הממונה על השכר באוצר את הליך הפרישה וזאת בעקבות אי סדרים בנושא.

בשל מצבה הבעייתי של רשות השידור, כל פרישה ברשות השידור דורשת את אישור הממונה על השכר באוצר. ב-7 ביולי השנה ביקש רופין, אז מ"מ סמנכ"ל כח האדם ברשות השידור, אישור להוציא חמישה עובדים לפרישה בתנאים מיטיבים, לאחר שמכסת הפורשים הושלמה. האישור החריג ניתן, ואולם הרשות בוששה בהעברת שמות הפורשים. לאחר שנבחן הדבר, התברר כי אחת מהפורשות היא רעייתו של רופין, אריאלה. היקפו של הסכם פרישה כזה מגיע עד למאות אלפי שקלים.

ממשרד האוצר נמסר, כי "המשרד מאשר מפעם לפעם תנאי פרישה מיטיבים יחסית לעובדי רשות השידור, על מנת שיפרשו ושמשרתם תתבטל. תנאי הפרישה נגזרים מתוכנית הפרישה הממשלתית העדכנית האחרונה שיצאה ב-2010. בתאריך ה-8.7.2013 פנה סמנכ"ל משאבי אנוש של הרשות, יראון רופין, אל הממונה על השכר לבקש אישור פרישה לחמישה עובדים נוספים, בגלל שהמכסה הקודמת של הפורשים תחת התנאים האלה התמלאה.

"יובהר, כי מדובר בבקשה לאישור חריג יחסית, שניתן פעמיים בלבד לאחר חתימת הסכמי הרפורמה. הממונה על השכר אישר את הבקשה. לאחר מכן, לאור אי-בהירות שקיימת ברשות בנושא כמות הפורשים והקולטים ברשות, הקפיא הממונה על השכר את האישור ב-20.10.13. כעת התגלה שאחד מהעובדים שהיו אמורים לפרוש היא אשתו של הסמנכ"ל, אריאלה רופין. יש לציין, שתנאי לקבלת תפקיד הסמנכ"ל ליראון רופין, שמונה בתחילת השנה, הוא עזיבת אשתו את הרשות (לאור ניגוד העניינים המובנה). יש לציין גם, שככל הידוע, הסמנכ"ל לא דיווח על-כך שאשתו אמורה להיות בין הפורשים.

"עקב ההקפאה, והעובדה שאשתו טרם מימשה את היציאה לפנסיה - היא ככל הנראה לא תוכל ליהנות מתנאי הפרישה".

מרשות השידור נמסר, כי "רעייתו של סמנכ"ל כח האדם הייתה אחת מהעובדות שנרשמו לפרישה. אריאלה רופין עובדת מסורה מזה עשרות שנים. למותר לציין שהיא עומדת בתנאי הפרישה, כך שאין בדבר היותה רעייתו משום קבלת 'עונש'. סמנכ"ל כח אדם ברשות, יראון רופין, הוא עובד מסור, מקצועי, ישר דרך וכל ניסיון להציגו בצורה שונה הוא נואל ואף נפשע. מנכ"ל הרשות וההנהלה הבכירה דוחים בשאת נפש ניסיונות אלה, אשר רובם ככולם ספינים תקשורתיים".