"סחיבות" מחנויות בעולם: 112 מיליארד דולר בשנה שעברה

‎‎כך עולה מסקר שנערך בקרב 157 חברות קמעונאות ב-16 מדינות, שיצרו בשנה שעברה הכנסות בסך כולל של 1.5 טריליון דולר‏

‎‎‏"סחיבות" או גניבות מחנויות או ירידה בלתי מוסברת של מלאי שנובעת מסחיבות או הונאות של עובדים וספקים, כולל פשיעה מאורגנת בתחום זה, עלו לקמעונאים ברחבי העולם 112 מיליארד דולר בשנה שעברה, לפי "ברומטר הגניבות הקמעונאיות העולמי".

‏הפסדי המלאי גדלו במרבית המדינות, והקמעונאים רואים בכך תולדה של ההבראה הכלכלית האיטית ברחבי העולם ושל התחזקות העבריינות המאורגנת, לפי סקר בנושא אבטחת חנויות שנערך על-ידי חברת צ'קפוינט סיסטמס וחברת מחקרי השוק אירומוניטור.

‏‏"חלק גדול יותר של האוכלוסייה מתקשה לעמוד בהתחייבויות כספיות, ולכן השכיחות של מקרי גניבה מחנויות על-ידי קונים ועובדים עלתה", נאמר בדוח.

‏עוד נכתב כי סחיבה מחנויות היא הסיבה החשובה ביותר להצטמצמות מלאים בכל המדינות שנסקרו, והסיבה השנייה היא גניבות של עובדים.

‏הסקר הקיף 157 חברות קמעונאות ב-16 מדינות, שמפעילות ביחד 160,000 חנויות. החברות הללו יצרו בשנה שעברה הכנסות בסך כולל של 1.5 טריליון דולר.

‏שיעורי הירידה הגדולים ביותר במלאים דווחו בברזיל ובמקסיקו, עם 1.6% מסך המכירות לצרכן. אחריהן במרחק קצר דורגה ארה"ב עם שיעור של 1.5%. השיעורים הנמוכים ביותר דווחו ביפן ובאוסטרליה, 1% ו-1.1% בהתאמה.

‏הסחורות הנגנבות ביותר הן בדרך-כלל פריטים קטנים שקל להסתיר וסחורות שיש להן ערך מוסף גבוה יחסית ואפשר למכור אותן הלאה. הן כוללות פריטי הלבשה כמו ג'ינס, נעליים וביגוד תחתון, אלקטרוניקה יקרה כמו מוצרי אפל, משחקים אלקטרוניים, פריטי תקשורת ניידת ומוצרי בריאות כמו טיפולים באלרגיות ותחליפי חלב לתינוקות.

‏‏"הצטמצמות מלאי היא איום רב-ממדי לקמעונאים ברחבי העולם, ושיעורי הסחיבות והגניבות של העובדים, כולל פשע מאורגן, מצויים בעלייה", אמרה קתרין קונצה, יועצת באירומוניטור. ‏‎‎‏