הקלה כמותית הגרסה הסינית

כמנהלי סיכונים אנחנו לא מרגישים בטוחים עם צמיחה שנובעת מהדפסת כסף במערב והגברת ילודה במזרח

ילדים זה שמחה וחופש לעשות ילדים זו כנראה זכות של כולם. השאלה אם מדינה מפוצצת אוכלוסייה, עניה ברובה, רשאית או אמורה להגביל את הילודה היא מאתגרת מעבר לגבולות הדיון בטור זה.

אז נסכם את הדיון הפילוסופי בכך שנברך על כל צעד בכיוון של חופש וזכויות אדם בסין.

אבל, שמחת שוקי המניות שפצחו בשיר "ילדים זה שמחה" לא מצליחה למחוק לנו את קמטי הדאגה מהמצח. שלא יהיו אי הבנות. כטכנאים אנחנו רוכבים על הגל העולה ונמצאים בפוזיציה מלאה בתיק קניון המניות מתוך תקווה לסיים את אחת השנים הטובות בתולדותיו, טפו טפו טפו. כמנהלי סיכונים אנחנו לא מרגישים בטוחים עם צמיחה שנובעת מהדפסת כסף במערב והגברת ילודה במזרח. אפשר להמשיך כאן עם הרבה ציניות אבל נסתפק במשפט הזה. ואולי בעוד אחד: כלכלית, העולם לא זקוק כרגע לעוד בני אדם. שעור האבטלה העולמי, המפורסם והסמוי (נתייחס לכך גם בטור קניון המניות השבוע), הוא גבוה, משאבי הטבע מתדלדלים ומדינות שקועות בחובות עליהן ניתן להוסיף לחצים פנסיוניים ועלויות בריאות. לא פלא שמניות סקטור הבריאות עולות כמו אג"חים בלי תקרה. מכל מקום, עוד ילדים זה עוד פיות להאכיל, עוד משאבי טבע לצרוך כך שהדבר לא סותר את ההתבצרות שלנו בעולם הסחורות למעגליו השונים.

לחזור לאנרגיה

אחד הסקטורים שהחל להתעורר הוא הזהב עליו דברנו בשבוע שעבר. האינדיקטורים הטכניים מלמדים כי פוטנציאל העליה של מניות הזהב (ניתן להשקיע באמצעות GDX או NUGT שהוא GDX כפול שלוש) תקף. אנחנו היינו מתחילים לחשוב גם על סקטור האנרגיה. במשך כמעט שנתיים מניות הסקטור לא הניבו תשואה עודפת על ה-S&P500 אבל נראה שלפחות לטווח הקצר, ניתן להיערך לסיבוב עליה. ECA שבקניון נראית סיפור מעניין וגם NBR, למי מחפש גרף של מניות שמחממות מנועים.

ונסיים בתיזה שלנו על סיסקו שלא התממשה. הנחנו שוק חלש עד הדו"ח, דו"ח טוב והתאוששות השוק בעקבותיו. קבלנו שוק טוב ודו"ח חלש. גם לכך נתייחס בהרחבה בטור קניון המניות ביום רביעי. טכנית, סיסקו מעל 21.44 דולר זו קניה טובה אבל יכול לקחת לה זמן לצבור מומנטום. עד שהתינוקות הסינים יתחילו לגלוש ברשת...

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.