לגעת בתהילה

קטינות שמציעות את גופן למוזיקאים זו לא תופעה חדשה

בשנות ה-50, ברצועת התנ"ך האמריקאית השמרנית, ג'רי לי לואיס נשא לאישה את קרובת משפחתו הקטינה. בשנות ה-70 חברי לד זפלין ולהקות רוק אחרות קיבלו שירותי מין מ"גרופיז" קטינות במלונות בהם שהו בלוס אנג'לס. אלה שני מקרים בולטים מתוך רבים, שגם תועדו בשני סרטי קולנוע מוצלחים, "כדורי אש ענקיים" ו"כמעט מפורסמים" בהתאמה.

פדופילים ובוגרים שמקיימים יחסי מין עם קטינות, באינוס, בהסכמה או תמורת טובות הנאה כאלה ואחרות, הרי ידועים משחר התרבות האנושית. זו אינה תופעה חדשה, מקומית או עכשווית. אלא שמאז שנות ה-50, עם פריצתם המקבילה של תרבות הרוקנרול ושל מהפכת השחרור המיני, נוצר מעמד חדש של גברים שלא היה קיים קודם לכן אלא בחוגי מלכים ונסיכים.

מוזיקאי הרוק המובילים הפכו לאנשים הצעירים הכי מפורסמים, מהוללים ומתוגמלים כספית בתולדות האנושות. מעולם לא היו אמנים, ספורטאים, או אנשי מקצוע אחרים שהגיעו כה מהר להון ולתהילה כה גדולים. הון ותהילה שלא באו אליהם בירושה אלא כתוצאה מכישרונם ומעמלם. ולכן - ולהבדיל ממרבית המקרים של גברים שהחדירה לגופן וההריסה של נפשן של קטינות גירו וסיפקו אותם - אצל כוכבי המוזיקה הצעירים השתנו משוואת הכוח ושיטת הפעולה.

בעוד כל גבר מיוחם ונעדר שיפוט ערכי ומוסרי נאלץ לחזר, לפתות, לשכנע ולהמר האם הקטינה תיעתר לו או שמא לא - כוכבי הרוק מוצאים עצמם בצד השני. דווקא הם הצד המחוזר, המושך, הבוחר ולא הנבחר.

קטינות שחפצות בקרבה לתהילה, לפרסום, לכוח, לכישרון ולמעמד, מציעות את עצמן ואת גופן כדי לזכות בתמורה במשהו שגדול בהרבה מחוויה מינית כזו או אחרת. אורה של התהילה, נדמה להן, כה חזק עד שיבוא ויבהיר וירפא ויעצים חלקים וחללים אפלים, זנוחים ופגועים בנפשן.

ולכן, אם ניתן להכליל ולטעון שבמרבית מקרי היחסים בין בוגרים לקטינות, הבוגרים הם שמשליכים חלקים פגועים בנפשם על האובייקטים המיניים הרכים, הרי שבמקרי המוזיקאים לכאורה ההפך נכון: הבוגרים הופכים לכתובת שתשרת סיפוק וריפוי והאדרה מהירים לצרכים הלא מסופקים אצל הנערות.

וכמובן שזה תקף רק עד לרגע בו מוזיקאי בוגר בוחר להיעתר: כי גם אם אתה צעיר, יפה, מוכשר, מצליח וחזק - משהו עדיין מאד מכוער, אומלל ומאמלל בנפשך, אם זו אינה יודעת לשים גבול למיצוי כל טובות ההנאה שמעמדך לכאורה מאפשר לך.

ואם הפרשה הנוכחית חושפת לכאורה, בין היתר, את המשוואה העקומה, הלא הוגנת והכמובן לא בריאה הזו במאזן הכוחות בין המוזיקאים לילדות, וגם אם סביר שישנם מקרים כאלו שכלל לא מגיעים לידיעת הציבור, כדאי בכל זאת גם לזכור שרובם המכריע של הכוכבים לא מנצלים לרעה שכזו את עוצמת הילתם, נוכחותם והשפעתם על חיי הקטינות.

וכפי שעיסוקם המקצועי לא בהכרח הופך אותם לבני אדם שווים יותר מאחרים, כך לא בטוח שחלקם היחסי במיעוט הבוגרים שמשתמשים מינית בקטינות גבוה יותר מזה של שאר האוכלוסייה.