נשיא צרפת פרנסואה הולנד בישראל: נפגש עם נתניהו ופרס

ראש הממשלה: "אסור שאיראן תתחמש בנשק גרעיני. זה יסכן לא רק את ישראל, זה יסכן גם את צרפת, גם את אירופה, גם את העולם כולו" ■ הנשיא פרס: "אני יודע שנוכל להמשיך לסמוך על תמיכתכם גם בהשגת שלום וגם בהדיפת הטרור"

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, נחת היום (א') בצהריים בישראל לביקור בן 3 ימים, הראשון מאז נכנס לתפקידו לפני כשנתיים. בטקס ממלכתי בנמל התעופה בן גוריון קיבלו את פניו נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושרי הממשלה.

הביקור צפוי להתמקד בסוגיית הגרעין האיראני ובהעמקת שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לצרפת. בטקס קבלת הפנים אמר נתניהו כי "צרפת, כמו ישראל, שואפת למזרח תיכון יציב ומתון, שבו העמים חיים בשלום ובביטחון זה עם זה. אתה מגלה עמדה תקיפה גם מול סוריה וגם נגד הניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני", המשיך נתניהו. "אסור שאיראן תתחמש בנשק גרעיני. זה יסכן לא רק את ישראל. זה יסכן גם את צרפת, גם את אירופה, גם את העולם כולו", הוסיף.

נשיא המדינה שמעון אמר בנאומו כי "צרפת היא נפש פועמת שהעניקה לעולם 3 מילים שאין להן תחליף: חירות, שוויון ואחווה. אזרחי ישראל חבים לה חוב היסטורי עמוק על שעמדה לצדנו במלחמה ובשלום". פרס הוסיף שישראל "מלאת הערכה לעמדתכם הנחושה למנוע מאיראן פיתוח נשק להשמדה המונית".

באשר לסוגייה הסורית אמר נשיא המדינה למקבילו הצרפתי כי "עמידתכם זקופת הקומה ונטולת הגמגום נגד השימוש בנשק כימי של משטר אסד נגד אזרחיו מעוררת כבוד בעולם כולו. אני יודע שנוכל להמשיך לסמוך על תמיכתכם גם בהשגת שלום וגם בהדיפת הטרור".

הולנד, שהגיע לישראל עם בת זוגו ואלרי טריירולייר ושבעה משרי ממשלתו - בהם שר החוץ, שר האוצר פייר מוסקוביסי, וכן עשרות אנשי עסקים צרפתים בכירים וכ-60 עיתונאים - יצא בתום הטקס בנתב"ג לפגישה בבית הנשיא עם הנשיא פרס, ולאחר מכן יבקר בהר הרצל וביד ושם.

בערב צפוי הולנד להיפגש עם נתניהו ולקיים עמו מסיבת עיתונאים. מחר צפוי הנשיא הצרפתי לנאום בכנסת וברמאללה, יחד עם שר החוץ שלו לורן פביוס. השניים ייפגשו שם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. הולנד צפוי לעזוב את ישראל ביום שלישי אחר הצהריים.

במהלך הביקור צפויים להיחסם צירים שונים לצורך מעבר שיירת הנשיא הצרפתי. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים נפרשו ברחבי הבירה החל משעות הבוקר ועד לסיום הביקור ביום שלישי.