רשת טיב טעם מובילה במרוץ לרכישת נכסי החברה הסקוטית

השופט איתן אורנשטיין אישר את בקשת כונסי החברה הסקוטית לפטר את עובדי החברה, שרובם יועסקו מחדש ע"י טיב טעם אם עסקת הרכישה אכן תושלם

רשת טיב טעם מובילה במרוץ לרכישת נכסי החברה הסקוטית למשקאות שנמצאת בפירוק - כך עולה מדיון שהתקיים היום (ב') בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין.

בתום הדיון אישר השופט את בקשת כונסי הנכסים של החברה הסקוטית, עו"ד ישראל שפלר ורו"ח עליזה שרון, לפטר את עובדי החברה, שרובם יועסקו מחדש על-ידי טיב טעם אם עסקת הרכישה אכן תושלם.

המציע הנוסף לרכישת החברה הסקוטית הוא יוסי אורבך, אך מהדיון בבית המשפט התברר כי בין ההצעות קיים הפרש של 4 מיליון שקל לטובת טיב טעם, וכי ההצעה של טיב טעם עדיפה גם במובנים אחרים.

"מסתמן כי הצעת טיב טעם הנה ההצעה העדיפה על פני ההצעה השנייה במספר קריטריונים", כתב השופט, "בין היתר, בתמורה, בהון החוזר וכן באפשרות להעסיק מספר גדול יותר של עובדים".

נציג טיב טעם, עדי כהן, הצהיר במהלך הדיון כי "הכוונה של טיב טעם היא להעביר את כל פעילות היין שלה לחברה הסקוטית, ולכן אנחנו מאמינים שנצטרך את כל העובדים".

לאור הכוונה של טיב טעם להעסיקם מחדש בחברה, עובדי החברה הסקוטית ציינו אף הם כי הם מעדיפים שטיב טעם תרכוש אותה.

החברה הסקוטית למשקאות היא חברה ותיקה ומוכרת שנוסדה כבר בשנות ה-40 של המאה הקודמת, והיא מייבאת מותגים של יינות ומשקאות אלכוהוליים ידועים. בין היתר החברה משווקת את יינות יקב דלתון, שמפניה פומרי, קווה, יינות ז'ודף דרוהין, יינות וולף בלאס, וודקה טרי אוליבס ועוד.

החברה נמצאת בבעלות דן ליאור, שרכש את החברה ב-1993 מחברת כלל סחר. החברה נקלעה בתקופה האחרונה לקשיים משמעותיים ונכנסה לפירוק.