ביירות: פיצוץ סמוך לשגרירות איראן - בכיר איראני נהרג

(עדכון) - עפ"י הדיווחים מלבנון, לפחות 23 בני אדם נהרגו, בהם דיפלומט אירני בכיר, וכ-150 נפצעו בפיצוץ שגרם נזק רב למבנה השגרירות באזור אל גנ'אח ■ דיווחים סותרים בנוגע למקור לפיצוץ

לפחות 23 בני אדם נהרגו בפיצוץ עז שהתרחש הבוקר (ג') במתחם שגרירות אירן בביירות באזור אל ג'נאח. על פי הדיווחים מדובר במתקפת טרור משולבת, של מכונית תופת ומחבלים מתאבדים שתקפו את מתחם שגרירותה של הרפובליקה האסלאמית.

מקורות ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני פיצוצים התרחשו בהפרש של דקות ספורות זה מזה, וגרמו נזק רב לשישה בניינים הנמצאים במתחם, עשרה כלי רכב שחנו באזור עלו באש. כוחות ביטחון רבים הוזעקו למקום ופינו כ-150 פצועים לבית החולים "זאהרה" בבירה.

על פי כלי התקשורת הלבנונים, בפיגוע נהרג יועץ התרבות בשגרירות אירן, מבכירי הסגל הדיפלומטי. השגריר האירני במדינה לא שהה במתחם ולא נפגע בתקרית. למרות הבהלה שנרשמה בקרב תושבי האזור, עשרות סקרנים התקבצו סביב בניין השגרירות, חלקם אף העלו תמונות של חזית הבניין השרוף לרשתות החברתיות.

"המתנתי ברמזור ברחוב המקביל לשגרירות כששמעתי את הפיצוץ", סיפר רוכב אופנוע שסירב להזדהות בשמו לאתר הלבנוני הדיילי-סטאר. "זה היה מפחיד, ראיתי עשן שחור, אבל החלטתי להמשיך בדרך ולעזוב את המקום".

בשלב זה אף ארגון לא נטל אחריות לפיגוע, אך לאחרונה איימו מורדים סורים לפגוע בבני בריתו של הנשיא הסורי באשר אסד - ובראשם אירן וחיזבאללה. אירן נחשבת בשנים האחרונות למממנת העיקרית של הצבא הסורי, ומעניקה לו גיבוי נרחב במלחמת האזרחים המשתוללת במדינה.

אזור דרום ביירות ידוע כמעוז חיזבאללה שבו התרחשו לפחות שלושה פיצוצים נוספים בשנה האחרונה. המתקפות הקודמות נקשרו גם הן למורדים הסורים, שניסו לפגוע בארגון הטרור הלבנוני שמקפיד לשלוח את לוחמיו למוקדי הלחימה בסוריה.

ביום שבת: מפקד בכיר בחיזבאללה נהרג

בסוף השבוע האחרון נהרג מפקד המבצעים של ארגון חיזבאללה, עלי שביב, במהלך קרבות מול המורדים הסורים באזור סיידה זיינב שבפרברי הבירה דמשק. גורמי אופוזיציה בסוריה אמרו לרשת אל ערביה כי שביב מת מפצעיו, לאחר שנפגע אנושות בקרבות לפני כמה ימים. על פי הדיווח בקרבות שנערכו היום בין המורדים לכוחות אסד נהרגו 17 בני אדם - באזור הבירה דמשק, בחומס וחלב.

הדיווחים על מותו של בכיר חיזבאללה מגיעים על רקע מעורבותו העמוקה של ארגון הטרור הלבנוני במלחמת האזרחים בסוריה. לפני כחודש וחצי הורתה הנהגת חיזבאללה על הוצאת חלק גדול מלוחמי הארגון משטח סוריה, כשלפחות 1,200 לוחמים עזבו את המדינה מתוך 3,000 אנשי הארגון.