גוגל כבר לא תציע השלמת חיפוש ל"צחי רוזנטל"

רוזנטל הגיע להסדר פשרה עם גוגל, במסגרתו תשלם לו ענקית החיפוש כ-30 אלף שקל ותמנע להבא את המצב שהתקיים, שבו עם הקשת שמו במנוע החיפוש הציע מנגנון ההשלמה האוטומטי של גוגל השלמות עם המילים "רמאי", "נוכל" ו"הונאה"

יזם אינטרנט בשם צחי רוזנטל הצליח להגיע להסדר פשרה עם גוגל, במסגרתו תשלם לו ענקית החיפוש כ-30 אלף שקל ותמנע להבא את המצב שהתקיים, שבו עם הקשת שמו במנוע החיפוש הציע מנגנון ההשלמה האוטומטי של גוגל השלמות עם המילים "רמאי", "נוכל", "הונאה" ועוד (ראו צילום מסך).

צילום מסך של מנגנון ההשלמה האוטומטי של גוגל
 צילום מסך של מנגנון ההשלמה האוטומטי של גוגל

רוזנטל, שתבע את גוגל באמצעות משרד עורכי הדין גיא אופיר, אמנם קיבל פיצוי והבטחה מגוגל כי ההשלמות הנ"ל לא יופיעו שוב, אולם גוגל אינה מודה באחריות להשלמות במסגרת הסדר הפשרה.

במהלך ניהול התיק הראו התובעים לשופטת, ריבה ניב, כי ניתן לבצע מניפולציה במנגנון ההשלמה האוטומטי, כך שבהקשת שם השופטת "ניב ריבה" ישלים גוגל ל"קיבלה שוקו". הם ציינו כי באותה מידה יכול היה גורם זדוני להכפיש אותה ולכתוב "קיבלה שוחד". התובעים גם הצליחו לבצע מניפולציה נוספת כך שבהקשת שם עוה"ד של גוגל, מנגנון ההשלמה האוטומטי השלים ל"אוהב נקניקיות".

זוהי תביעה ראשונה מסוגה המתקבלת בישראל, ושלישית בעולם. עד הסדר זה ואישורו על-ידי בית המשפט ניתנו רק שתי פסיקות דומות בחו"ל, האחת באיטליה והשנייה ביפן.