תנובה מדווחת: עלייה של 2% בהכנסות ברבעון השלישי

הרווח התפעולי הסתכם ב-158 מיליון שקל, גידול של 17% ביחס לרבעון המקביל

חברת תנובה מדווחת הבוקר (ה') על תוצאות כספיות לרבעון שלישי של 2013. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-1.78 מיליארד שקל, המהווים גידול של כ-2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי הסתכם ב-506 מיליון שקל, גידול של כ-7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות עמד על כ- 28.5% לעומת 27.1% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי הסתכם ב-158 מיליון שקל, גידול של כ-17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה בעיקרה מהשיפור ברווח הגולמי וכן משיפור בתוצאות החברות המוחזקות שקוזזו בחלקם בשל גידול בפעילות מכירה ושיווק.

בשורה התחתונה דיווחה תנובה כי הרווח הנקי הסתכם ב-79 מיליון שקל, קיטון של כ-49% ביחס לרבעון המקביל אשתקד . הירידה נובעת מהוצאות המס החד פעמיות לאור שינוי החקיקה ביחס למס החברות בינואר 2013 (מ-25% כיום ל-26.5%), בסך כ-28 מיליון שקל, לעומת הכנסות מס חד פעמיות ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ללא הכנסות/הוצאות אחרות (הכוללות בעיקר רווחים ממימוש נדל"ן והמס בגינם), ובנטרול השפעת הגידול הצפוי בשיעור מס החברות על יתרת ההתחייבות למס, נטו, עלה לכ-105 מיליון שקל, לעומת כ- 92 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אריק שור, מנכ"ל קבוצת תנובה, מסר כי "תוצאות הרבעון השלישי משקפות את מאמצי תנובה להתאים את מוצרי הקבוצה ולהביא ערך ללקוחות ולצרכנים בקטגוריות השונות, כדוגמת משקאות חלב מופחתי סוכר ומגוון רחב יותר של דגים קפואים בפריסה רחבה , וכן בשיפור מגוון המוצרים ללקוחות השוק המקצועי. מאמצים אלו משתקפים בתוצאות העיסקיות, בנתחי שוק גדלים ובצמיחה של החברה".