ביהמ"ש העליון: הדר יוסף יחולק בין האתלטיקה למכבי ת"א כדורגל

הסאגה המשפטית הסתיימה בהסדר פשרה המפרט חלוקה בשעות הפעילות: מועדון הכדורגל יקבל 16.5 שעות שבועיות, איגוד האתלטיקה יהנה מ-9 שעות

חודשיים אחרי שאיגוד האתלטיקה הגיש תביעה נגד מרכז הספורט בהדר יוסף בטענה כי "מכר" חלק גדול משעות הפעילות שלו לטובת מועדון הכדורגל מכבי תל-אביב, שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, פסק כי הפעילות באצטדיון תחולק בין שני הצדדים.

בהחלטתו מפרט השופט סולברג כי מתקן הספורט בהדר יוסף יעמוד לרשות מחלקת הכדורגל של מכבי תל-אביב 5 פעמים בשבוע (ימים א', ג', ד', ו' ושבת) ל-16.5 שעות בשבוע בסך-הכול, בעוד שאיגוד האתלטיקה יקבל את האצטדיון ל-4 ימים בשבוע (א', ב, ג', ה') ל-9 שעות בסך-הכול.

הסאגה המשפטית החלה לפני כחודשיים, כאשר איגוד האתלטיקה הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד מרכז הספורט בהדר יוסף, על כך שהפקיע תמורת תשלום חלק גדול משעות הפעילות באצטדיון המיועד לאתלטיקה לטובת אימונים של מחלקות הילדים של מועדון הכדורגל מכבי תל-אביב.

בית המשפט המחוזי קיבל את הטענות של איגוד האתלטיקה ופסק כי באצטדיון בהדר יוסף לא תותר פעילות של קבוצת הכדורגל, והוא יוקצה לטובת איגוד האתלטיקה בלבד.

מועדון הכדורגל מכבי תל-אביב ערער לבית משפט העליון וטען כי בחודש ספטמבר חתם הסכם עם מרכז הספורט בהדר יוסף המסדיר באופן חוקי, תמרת 350 אלף שקל, את פעילותם של ילדי מחלקת הכדורגל.

הטענה העיקרית של מכבי הייתה כי למרות שאיגוד האתלטיקה ידע עוד באוגוסט על כוונת מרכז הספורט להתקשר עם מכבי תל-אביב בחוזה, הוא הגיש תביעה בסוף ספטמבר, 4 שבועות לאחר שמכבי תל-אביב כבר פעלה במקום, מבלי יכולת להיערך לחלופות.

כאמור, בסוף השבוע פסק בית המשפט העליון כי שני הגופים - מועדון כדורגל של מכבי תל-אביב ואיגוד האתלטיקה - יוכלו ליהנות מהאצטדיון, כל אחד על-פי השעות שהוקצו לו בהסדר הפשרה.