רשות הפטנטים בישראל הצטרפה למאגר סימני המסחר הגלובלי

בכך הצטרפה ישראל למועדון יוקרתי של 10 מדינות בלבד הכלולות במאגר סימני המסחר הגלובלי של ארגון הקניין הרוחני של האו"ם, WIPO

רשות הפטנטים הישראלית הצטרפה למאגר סימני המסחר הגלובלי של המשרד הבינלאומי של ארגון הקניין הרוחני של האו"ם, WIPO. בכך הצטרפה ישראל למועדון יוקרתי של 10 מדינות בלבד הכלולות במאגר סימני המסחר הגלובלי של הארגון.

בשבוע שעבר החלה רשות הפטנטים בהעברת מידע על בקשות וסימני מסחר שהוגשו וייעדו את ישראל אל מאגר סימני המסחר הגלובלי של המשרד הבינלאומי. מאגר מידע זה מאפשר לבחון בצורה מהירה וקלה האם סימן מסחר רשום במדינות שונות ובמאגרים שונים, באמצעות חיפוש אחד וקבלת משוב ממצה על קיומו.

המאגר כולל היום את כל הסימנים והבקשות מארה"ב, אסטוניה, שוויץ, קנדה, סינגפור, אוסטרליה, מרוקו, מצרים, איחוד האמירויות הערביות ואלג'יריה. כמו כן כולל המאגר גם סימני מסחר בינלאומיים, כינויי מקור, ודגלים וסמלי מדינות.

תכני המאגר מתעדכנים מעת לעת בהתאם לאמור בדברי ההסבר בו. ישראל תעדכן מאגר זה אחת לשבוע.

שרת המשפטים, ציפי לבני, מסרה כי "פעם נוספת, מתחדדת החשיבות של מדינת ישראל הקטנה בזירה העולמית. המאגר החדש משרת מטרה כפולה: הן שמירה על הקניין הרוחני של ממציאים ישראלים, והן חשיפת החדשנות הישראלית בפני הכפר הגלובלי כולו. משמח לראות, פעם נוספת, את ישראל משתלבת בטבעיות בתוך מגמה עולמית של שיתוף והתייעלות".

לדברי מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, "רשות הפטנטים ממשיכה לצעוד בקו אחד עם המדינות המתקדמות בעולם, תוך כדי שהיא ממשיכה לשפר ולייעל את השירות הניתן למבקשי סמני המסחר בישראל בפרט ובקהילה הבינלאומית בכלל".

ראש רשות הפטנטים וסימני המסחר, אסא קלינג, מסר כי "רשות הפטנטים רואה חשיבות גדולה ביצירת מאגר גלובלי זה, המאפשר למבקש לרשום את סימנו במספר מדינות, לבצע חיפוש מתקדם אחד, בצורה קלה, נוחה וללא עלות. כמו כן, להשתתפות ישראל במאגר יש יתרון למבקשים המקומיים, וזאת לאור חשיפת סימניהם באופן גלובלי".