שר האנרגיה האיטלקי יסייע לקדם יצוא גז מישראל

סילבן שלום ועמיתו האיטלקי דנו באופציה המצרית להנזלת הגז הטבעי במתקני ההנזלה של ENI האיטלקית ■ "יצוא גז טבעי ישראלי לאיטליה הוא אינטרס משותף לשתי המדינות"

"יצוא גז טבעי ישראלי לאיטליה הוא אינטרס משותף לשתי המדינות", כך אמר היום (ב') שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים סילבן שלום בפגישתו עם עמיתו האיטלקי, פלאביו זאנונאטו במהלך המפגש הבין ממשלתי ה-G2G בין ישראל ואיטליה.

השרים דנו באופציה המצרית להנזלת הגז הטבעי במתקני ההנזלה של חברת ENI האיטלקית. השר שלום הציג לשר האיטלקי את ההתכנות של אופציה זו והשר האיטלקי אמר כי ינסה לפעול על מנת לקדם מהלך שכזה משום שהוא המהיר ביותר והנכון ביותר כלכלית לכל הצדדים, למדינות ולחברות המפיקות והמנזילות את הגז הטבעי. במהלך הפגישה הועלו גם האופציה הטורקית, היוונית והקפריסאית על יתרונותיהן וחסרונותיהן.

באמצעות מכירת גז למפעילי מתקני ההנזלה במצרים ידיע הגז הישראלי לאירופה, הרוכשת גז ממתקני ההנזלה המצריים. שני מתקני ההנזלה במצרים פועלים כיום במתוכנת מצומצמת ביותר בגלל שקצב פיתוח המאגרים במצרים מפגר אחרי הגידול בצריכה המקומית. כתוצאה מכך סופגים מפעילי המתקנים הפסדים במיליארדי דולרים. חברת בריטיש גז מפעילה מתקן הנזלה בדמייטה ו-ENI מפעילה מתקן נוסף באידקו יחד עם שותפה ספרדית.

במהלך המפגש נחתם הסכם לשת"פ בין חברת המים האיטלקית ACAE וחברת "מקורות" הישראלית. השר שלום בירך את הצדדים ומסר שהטכנולוגיה הישראלית בתחום המים מחליפה את מותג התפוז הישראלי של jaffa משנות ה-50 וה-60. היום למעשה אין כמעט מדינה בעולם, כולל כאלו שלישראל אין יחסים דיפלומטים עמם, שלא משתמשת בטכנולוגיית המים הישראלית ועל כך גאוותנו".

השרים דנו בנושא ה-CNG, בהמשך למפגש שהיה בין שני השרים לפני כחודשיים, והפעילות לקידום כניסת ה-CNG לתחבורה הציבורית. השר שלום שעודד את חילופי משלחות המומחים בין המדינות וחתם על צו המאפשר את התקן והשימוש בגז לתחבורה, מסר לשר האיטלקי את תודתו על הסיוע והארגון בקבלת המשלחת הישראלית במשרדו. וציין כי הוא מקדם בברכה את כניסת החברות האיטלקיות העוסקות בתחום Fiat ו-Iveco לשוק הרכב והתחבורה הפרטית והציבורית בישראל.