נובמבר קר: מכירות האופנה וההנעלה צנחו ב-9.6%

למרות שרשתות האופנה וההנעלה השיקו כבר את קולקציות החורף, מזג-האוויר בחודש נובמבר השנה היה קייצי במיוחד ופגע במכירות

מזג-האוויר החם בנובמבר הביא לירידה חדה במכירות האופנה וההנעלה בישראל. על-פי נתוני מערכת ריס, בנובמבר 2013 חלה ירידה של 9.6% במכירות האופנה וההנעלה בארץ.

הנתונים מתייחסים לכ-1,670 חנויות זהות של הרשתות החברות במערכת ריס.

הירידה החדה ביותר (12%-) הייתה בפאוור סנטרים, אך גם הקניונים הגדולים רשמו ירידה של 6.7%. בחתך של פדיון למ"ר, המשקף גם סניפים לא זהים, הירידה הכוללת בפדיון הייתה חדה יותר והגיעה ל-11.2% - מ-57.41 שקל למ"ר ליום בנובמבר 2012 ל-50.95 שקל למ"ר ליום בנובמבר השנה.

"אין הצטיידות"

למרות שרשתות האופנה השיקו זה מכבר את קולקציות החורף, ורשתות ההנעלה מילאו את המדפים במגפיים ובנעלי חורף, מזג-האוויר בנובמבר היה קייצי במיוחד. הירידה במכירות הייתה כל-כך חדה, שעל פניו נראה שגם אם יהיו כעת ימים גשומים, הם לא יפצו על המכירות הנמוכות שנרשמו בחודש זה.

משה זילברשטיין, מנכ"ל ובעלי רשת קדס קידס, אומר ל"גלובס": "היה חודש רע מאוד. לא עמדנו בתחזיות. כל מכירות החורף - הסריגים והמעילים - לא נמכרים. למרות שעלינו עם קמפיין, זה לא עשה משהו מיוחד. הקמפיין עם בנק הפועלים, של מטרייה ומגף ב-59.9 שקל, אמנם עלה לאוויר, אבל בגלל שלא היה גשם, הוא הביא לתוצאות פחותות. הירידה אצלנו בחנויות זהות הייתה בשיעור של 8%.

"נובמבר הוא בדרך-כלל אחד החודשים הטובים של השנה, חודש של הצטיידות בעיקר בקטגוריית הילדים, אבל השנה אין הצטיידות. שאלנו גם את העובדים שלנו. הם לא החליפו עדיין לארון חורף. באירוע בשבוע שעבר ראיתי שילדות עדיין לובשות שמלות קיץ ונועלות סנדלים. יהיה קשה לסגור פער כזה".

סם נזרי, מנכ"ל ובעל רשתות ההנעלה אלדו וספרינג, אומר כי גם ברשתות שלו הייתה ירידה של 6.5% בנובמבר האחרון, אך הוא אינו מודאג. לדבריו, "בנובמבר בשנה שעברה ירד המון גשם, והיה מזג-אוויר קר. כל מי שיסתכל על חשבון החשמל שלו יראה שהייתה לו ירידה חדה בצריכה. זה לא מדאיג אותי, כי החורף נדחה.

"הבעיה היא עם אלה שמנסים להיפטר מהסחורה היום, רק כדי להכניס כסף, בגלל לחץ כספי בחברה. הם חושבים שבפברואר, כמו כל שנה, יתחיל הקיץ וינעלו סנדלים, אבל זה לא יקרה. פסח בשנה הבאה הוא רק בסוף אפריל, ולכן לא יימכרו כאן סנדלים לפני חודש מארס.

"אני שומר על המגפיים. לא נקדים את מכירות סוף עונה כמו כל השוק. יש 'סטוק דיי' בכל הקניונים בחודש דצמבר שנשתתף בו. גשם אחד והכול ישתנה. יתחילו לרוץ לקנות מגפיים, סריגים ומעילים".

לפי נתוני מערכת ריס, 54 רשתות ותתי-רשתות, הכוללות יחד 1,486 חנויות, רשמו ירידה בפדיונות, זאת לעומת 14 רשתות ותתי-רשתות בלבד, הכוללות 201 חנויות שרשמו עלייה.