עמית אבנר: "טייקי זו חברה עם פוטנציאל של מיליארד דולר"

החברה סורקת 50 אלף מקורות מידע כמו פייסבוק, טוויטר ויוטיוב לצד טוקבקים ובלוגים ברחבי העולם, ויודעת לנתח מהם נושאי השיחה החמים ביותר ולהתאים להם קמפיינים ומסרים פרסומיים

את הצעד הראשון שלו בעולם המחשבים, שבו הוא מנהל כיום את Taykey, חברה ששווה מעל 100 מיליון דולר עם לקוחות כמו קוקה-קולה ויונילוור, חייב עמית אבנר דווקא לאימא שלו, שלימדה אותו כשהיה בן 10 איך לבנות אתרי אינטרנט. זו הייתה תוצאתה של השתלמות מטעם משרד החינוך שעשתה האם, מורה לאנגלית במקצועה.

4 שנים מאוחר יותר הצליח אבנר לבנות מנוע חיפוש של ממש, כשבתוך שנתיים כבר היו לו מיליון משתמשים בחודש. בגיל 15 כבר החל ללמוד תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה ואחרי השירות הצבאי עבד כיועץ חיצוני במשרד ראש הממשלה לענייני צופן ואבטחת מידע - המשך ישיר לתפקידים דומים שמילא בצה"ל.

חברת Taykey, שאותה הקים לפני 5 שנים, סורקת 50 אלף מקורות מידע כמו פייסבוק, טוויטר ויוטיוב לצד טוקבקים ובלוגים ברחבי העולם, ויודעת לנתח מהם נושאי השיחה החמים ביותר ולהתאים להם קמפיינים ומסרים פרסומיים. היא צפויה לסיים את השנה עם הכנסות של כ-10 מיליון דולרים ובשנה הבאה לגלגל כמה עשרות מיליונים.

אל הרעיון של טייקי הגיע בכלל אבנר מתחביבו לנהל פורומים באתר תפוז. "ניהלתי פורום של תמיכה בשפות תכנות ושמתי לב שאני יכול לשאול שאלה ואז ייקח כמה שעות עד שמישהו יענה". אבנר התחיל לעבוד על אתר שמאפשר מענה מהיר, אבל אז הגיעה השאלה הגדולה - מאיפה יבוא הכסף. אז הוא פנה לפרסומות: "התחלתי לעבוד על אלגוריתם שעל-פי השאלות באתר, יידע לחזות טרנדים. אם שואלים הרבה על הארי פוטר, אני יכול ללכת לאולפני הסרט ולהציע להם לפרסם".

הדרך משם ל-Taykey לא הייתה ארוכה: "טייקי זו חברה עם פוטנציאל של מיליארד דולר", הוא מתגאה. "ייקח לנו עוד כמה שנים לבנות את כל מה שבאג'נדה שלנו, אבל נגיע לשם".