עובדי כיל זומנו לשימוע לפני פיטורים - וסגרו את המפעל

הנהלת רותם אמפרט חילקה זימונים ל-6 מתוך 127 העובדים שהוחלט לפטר ■ הוועד: "פיטורי עובדים במפעל מחייבים מו"מ עם הוועד - המהלך נראה כמו אמצעי להפעלת לחץ" ■ בכיל הבהירו כי יוציאו לפועל את התוכנית לפרישת עובדים ברצון או בכפייה

בשעה זו מחלקת הנהלת רותם אמפרט מקבוצת כימיקלים לישראל (כיל) זימונים לשימוע לפני פיטורים ל-6 מתוך 127 העובדים שבכוונת החברה לפטר. העובדים בתגובה סגרו את שערי המפעל, והם נפתחו לאחר מספר שעות.

מהוועד נמסר, כי "פיטורי עובדים במפעל מחייבים מו"מ עם הוועד, כך שלפי שעה המהלך נראה כמו אמצעי להפעלת לחץ".

בכימיקלים לישראל הבהירו כי יוציאו לפועל את התוכנית לפרישת עובדים ברצון או בכפייה.

מכיל נמסר: "הנהלת רותם אמפרט נגב זימנה 6 עובדים לשימוע לפני פיטורים. כפי שכבר כבר הודענו בעבר, אנו ניצבים בפני אתגרים משמעותיים הנובעים מהמצב הקשה בשוק הדשנים, מתחרות עזה מצד מתחרותינו הגדולות בעולם ומירידה חדה במחירי המוצרים, שהופכים את רותם אמפרט לבעלת כושר תחרות מהנמוכים ביותר בשוק. כדי שנוכל להמשיך לפעול בהצלחה בשווקים הבינ"ל ולהוות גורם משמעותי בכלכלה ובתעסוקה, בעיקר בנגב, עלינו להגדיל את כושר התחרות שלנו. במסגרת תוכנית חירום הנובעת מהמצב הקשה בשוק, החברה הודיעה על כוונה לצמצם את כוח האדם בחברה ב-127 תקנים. אנו קוראים לוועד העובדים לקיים מו"מ רציני על מנת להגיע להסכמה בנוגע לתנאים ולדרך בה הדברים ייעשו".

כזכור, ההחלטה על הפיטורים התקבלה בהנהלת כיל בשבועות האחרונים, בעקבות התאמת פעילות החברה למצב השווקים בעולם ובמסגרת הליך התייעלות. בכיל אומרים כי 90 מבין העובדים שקיבלו הודעה על סיום תפקידם בחברה יוצאו לפנסיה מוקדמת בתנאים טובים, הכוללים מענק בגובה של 800 אלף שקל, תשלום קבוע של משכורת חודשית של 18 אלף שקל בחודש עד שיגיעו לגיל 67 ואתה גם ההפרשות לפנסיה. יצוין כי מדובר בעובדים שמשתכרים היום כ-30 אלף שקל בחודש, כך שמדובר בקיצוץ מהותי בשכרם.

ברוב ועדי העובדים של כיל הביעו בשבועות האחרונים דאגה רבה מתוכנית ההתייעלות שמובילה הנהלת הקבוצה. החשש שתוכנית זו תוביל לגלי פיטורים נרחבים בחברות השייכות לכיל הוביל בשבועות האחרונים לשיבוש הפעילות במפעלי החברה.