ישראל לסעודיה: העניקי לאזרחיות שלך זכות לנהוג ברכב

בדיון בעצרת הכללית על הצעת החלטה ישראלית, הדף שגריר ישראל באו"ם נאום אנטי-ישראלי חריף של שגריר סעודיה ■ ההחלטה התקבלה ברוב של 138 מדינות; זו הפעם השלישית בהיסטוריה שהעצרת מקבלת החלטה כחול-לבן

התשובה הישראלית לנאום אנטי-ישראלי חריף של שגריר סעודיה באו"ם? פגיעה ישירה באחת מנקודות התורפה המכאיבות של דימוי הממלכה במערב: האיסור שמטילה סעודיה על נהיגת נשים.

בדיון שהתקיים היום בעצרת הכללית על הצעת החלטה ישראלית בנושא טכנולוגיות חקלאיות, בחר הנציג הסעודי להתעלם מתוכן ההחלטה וממהותה ומיקד את נאומו בסכסוך הישראלי-פלסטיני. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, מיהר להעמיד את הנציג ואת ארצו על מקומם: לפני שאתם מטיפים מוסר לישראל, תנו זכויות בסיסיות לאזרחי סעודיה, ובראש ובראשונה, תנו לנשות הממלכה אפשרות לקבל רישיון נהיגה ולנהוג בכבישי המדינה.

בביקורת על מדינות ערב שהחליטו להימנע בהצבעה על ההחלטה, אמר פרושאור: "גם הפעם לא החמיצו המדינות הערביות הזדמנות להחמיץ הזדמנות. מדינות ערב שוב העדיפו את שימור המאבק נגד ישראל על פני האינטרסים של אזרחיהן. במקום שבו פועלת ישראל להביא לתיקון עולם, מקימות מדינות ערב חומות לסיכול כל תקווה לשינוי".

הצעת ההחלטה הישראלית התקבלה ברוב של 138 קולות ובהתנגדות מדינה אחת בלבד, בוליוויה. כל מדינות ערב ומדינות הגוש האיסלמי נמנעו. לא ברור מדוע הן בחרו לא להצביע נגד ההחלטה, כמקובל עד עתה. זו הפעם השלישית בהיסטוריה שישראל מצליחה להעביר ברוב קולות החלטה כחול לבן.

ההחלטה הישראלית מקדמת נגישות לטכנולוגיות חקלאיות במדינות מתפתחות ושמה דגש בהנגשת טכנולוגיות אלה לנשים ולצעירים באפריקה. ההחלטה קובעת שנגישות לטכנולוגיות חקלאיות ושיתוף בידע טכנולוגי הם מנוע להגדלת התפוקה וצמיחה כלכלית מבוססת חקלאות.

"טכנולוגיות שפותחו בישראל , מטפטפות ועד אפליקציות מתקדמות, נמצאות היום בחזית המאבק הגלובלי למיגור העוני והרעב", אמר פרושאור. "התמיכה חסרת התקדים בהחלטה הישראלית מוכיחה שישראל היא מעצמה טכנולוגית המציעה פתרונות יצירתיים לעולם כולו".

לדברי השגריר, מעריך הבנק העולמי שפעילויות חקלאות יניבו בעתיד פי 2.5 הכנסות בהשוואה לעיסוקים בענפים אחרים. יותר ממיליארד אנשים מועסקים בחקלאות, שמהווה עתה מקור התעסוקה השני בגודלו בעולם.

"ההחלטה הישראלית מבטאת הסכמה בינלאומית שדווקא בתקופה העכשווית, שמאופיינת בבעיות אבטלה ומחסור במשאבים, הפיתרון לאתגרים מצוי בנגישות לטכנולוגיות חקלאיות", אמר פרושאור.