ביהמ"ש אישר את הפשרה בקווי אשראי - בהיקף 65 מיליון שקל

עפ"י ההסכם שאושר, את עיקר התשלום יעבירו לנושים קובי מימון וחיים צוף, שהם בעלי השליטה בקבוצת יואל-ישראמקו, וחברת כרמן של משפחת לבנת

כמעט 20 שנה לאחר קריסתה של חברת קווי אשראי, שהייתה בשליטת קובי מימון, חיים צוף ויובל רן (שנמלט לארה"ב), מגיע תיק הפירוק של החברה לכדי סיום, באמצעות הסדר פשרה שהיקפו 65 מיליון שקל, שאושר היום (ה') על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

נציין כי במקור עמד סכום ההסכם שגובש על 60 מיליון שקל, אולם השופט איתן אורנשטיין אישר היום את העלאת הסכום ל-65 מיליון שקל, וזאת לאחר הצטרפותו של בנק דיסקונט להסכם.

בחודש אוקטובר השנה דיווחו החברות הציבוריות יואל ונפטא (שבשליטת קובי מימון וחיים צוף) על הצטרפותן להסדר שגיבשו מפרקי חברת קווי אשראי, עו"ד יצחק מירון ורו"ח חיים רבינוביץ'.

במסגרת המגעים לפשרה נפגשו המפרקים והנתבעים בתיק פעמים מספר אצל המגשר, השופט בדימוס משה גל, שם חתמו המפרקים על ההסדר.

הסדר הפשרה הנוכחי הוא הסדר משופר משמעותית לעומת הסדר קודם שהציעו אשתקד מימון וצוף בתמיכת מחזיקי האג"ח של החברה, בהיקף של 26 מיליון שקל, ואשר נדחה על-ידי בית המשפט.

הסדר בהיקף של 65 מיליון שקל הוא חריג במקרים של פירוק, שבהם סכומי התקבולים לרוב נמוכים משמעותית.

על-פי ההסכם שאושר, את עיקר התשלום יעבירו לנושים מימון וצוף, שהם בעלי השליטה בקבוצת יואל-ישראמקו, וחברת כרמן של משפחת לבנת - השותפה עמם לשליטה בקבוצת חברת החיפושים והנדל"ן.

חלקן של יואל ונפטא יהיה שולי יחסית, ויעמוד על כ-900 אלף שקל בחלקים שווים. בנק דיסקונט הצטרף להסכם הפשרה וישלם 5.5 מיליון שקל.

להסדר הפשרה שגובש לא הצטרף נתבע משמעותי - איש העסקים עופר קרז'נר, בעבר ממקורבי יובל רן.

מחזיקי האג"ח של קווי אשראי יוצגו בידי עו"ד אופיר נאור.

את חברת ההשקעות קווי אשראי הקים והוביל יובל רן, שנחשב לילד הפלא של שוק ההון המקומי. החברה קרסה באמצע שנות ה-90, וזמן קצר לאחר מכן עזב רן את הארץ ליוסטון, שם הוא מתגורר גם היום.

בשנת 2004 הגישו מפרקי החברה תביעה כספית של כחצי מיליארד שקל נגד בעלי מניות ומנהלים בקבוצה שקרסה. טענת המפרקים היא כי הנתבעים - רן, מימון וצוף - גרמו לאובדן הכספים שגייסה החברה בתחילת שנות ה-90.

לשלושה יוחסו מעשי מירמה והונאה שונים, שגרמו לבזיזת נכסי החברה והשתלטות על קבוצת חברות יואל-ישראמקו, שבהן החזיקה קווי אשראי.