קבלן מנצרת השתמש באוטיסטים - והעלים 60 מיליון שקל

בעוד רוני שחתות בן ה-31 גלגל עשרות מיליוני שקלים, האוטיסטים קיבלו ממנו מאות שקלים בודדים עבור נכונותם לעמוד מאחורי החברות ■ רשות המסים: הוא פיתה אנשים קשי יום, חרדים, רפי שכל - שיירשמו כבעלי מניות בחברות הקש

רשות המסים דיווחה היום (ד') כי חשפה רשת חברות קש בצפון, שהופעלה שלא בידיעתם על ידי אוטיסטים ורפי שכל.

לפי החשד, רוני שחתות, קבלן מנצרת, פיתה תושבים רפי שכל וקשי יום ממגדל העמק לרשום על שמם חברות שגלגלו לכיסו עשרות מיליוני שקלים, בעוד הם עצמם קיבלו מאות שקלים בודדים.

הבוקר הוארך בשבוע מעצרו של שחתות, קבלן בניין ועבודות חשמל בן 31 מנצרת. הוא חשוד בהעלמת כ-60 מיליון שקל באמצעות חברות קש.

בחקירה, שבוצעה על ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון בנושא חשבוניות פיקטיביות בתיק אחר (אשר גם בו בוצעו מעצרים), גילו חוקרי מס הכנסה את רשת החברות של שחתות.

על פי הממצאים שנתגלו, שחתות נהג לפתות - תמורת סכומים זעומים ביותר - אנשים קשי יום ממגדל העמק, שיסכימו לרשום עצמם כבעלי המניות של חברות הקש שהקים. בין האנשים היו הן חרדים והן אנשים רפי שכל שמידת מודעותם למעשיהם טרם הובררה, וגם בן-דודו - בישארה שחתות, בן 21, אף הוא מנצרת. החברה שניהל בן-הדוד ככל הנראה ביצעה מלבד פעילות פיקטיבית גם פעילות עסקית אמיתית, ואף הוא הובא היום להארכת מעצר בחשד להעלמת הכנסה של כ-9 מיליון שקל.

רוני שחתות חשוד בכך שהציג את עצמו כשכיר בחברות, שהיו קיימות לזמן קצר בלבד ולא ביצעו פעילות עסקית אמיתית, אך בפועל הוא היה הרוח היה מאחורי פעילותן שהתמצתה ב"גלגול" חשבוניות פיקטיביות בין כל חברות הקש שניהל במטרה להתחמק ממס. לבסוף, נהג לפרוע את ההמחאות שקיבל מלקוחות 2010, באמצעות צ'יינג'ים כדי שלא ניתן יהיה לאתר את הכסף.

כאמור, מעצרו הוארך היום בשבוע על ידי השופטת מירב קלמפנר נבון מבית משפט השלום בחיפה. שחתות כבר הורשע, בשנת 2006, בעבירות מס ונכלא לחמישה חודשי מאסר בפועל, נוסף לעונש מאסר על תנאי שהושת עליו.

(מ"י 22616-12-13)