מי הן הליגות הכי "זרות" בכדורגל האירופי?

מבדיקה של חברת CIES עולה כי אינטר היא הקבוצה שמסתמכת על הכי הרבה שחקנים לא מקומיים העונה - 10.2 בממוצע למשחק

אינטר האיטלקית היא הקבוצה שמשתפת בעונת 2013/14 את כמות השחקנים הזרים הממוצעת הגבוהה ביותר מבין כלל 98 הקבוצות המרכיבות את חמש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, גרמניה, ספרד, איטליה, צרפת). כך עולה מבדיקה שערך CIES - המרכז הבינלאומי ללימודי ספורט בנוישטאל, שווייץ. במשחקיה בליגה משתפת אינטר 10.2 זרים בממוצע למשחק. המודל הזה, אגב, לא ממש מוכיח את עצמו - אינטר מדורגת רק במקום הרביעי, מרחק עצום מהמוליכה יובנטוס. ההגדרה במחקר ל"זרים" היא כלל השחקנים שאינם משתייכים ללאום של הליגה בה הם משחקים.

הליגות הכי זרות
 הליגות הכי זרות

ארבעה מועדונים מהליגות הבכירות ויתרו כמעט לחלוטין על סחורה מקומית ומשתפים בממוצע מעל 9 זרים למשחק - אינטר (10.2), ניוקאסל (9.8), מנצ'סטר סיטי (9.4) ונאפולי (9).

הפרמיירליג מעמידה ב-2013/14 ממוצע כולל של 6.97 זרים למשחק - מה שהופך אותה לליגה ה"זרה" ביותר מבין חמש הליגות הבכירות באירופה. בסרייה A האיטלקית עומד הממוצע על 5.8 זרים למשחק, בבונדסליגה על 4.6, בספרד על 4.2, ובצרפת על 3.6.

המחקר מראה כי כמה מהקבוצות הבולטות באירופה דווקא עושות זאת עם מספר נמוך של זרים - ברצלונה משתפת העונה 4.2 זרים בממוצע למשחק, באיירן מינכן עם 5.6 זרים בממוצע, ויובנטוס מובילת הטבלה באיטליה למרות שמשתפת רק 4.9 זרים למשחק.

מספר קבוצות באירופה הולך באופן מופגן על שחקנים מקומיים - גווינגאן הצרפתית עם 0.4 זרים בממוצע למשחק, מארסיי עם 1.6; בספרד אלו אתלטיקו בילבאו (שחקן זר אחד בממוצע) וחטאפה (1.1), ובבונדסליגה הגרמנית בראונשווייג (1.6 זרים).