אגף הגבייה: ה-NBA הכניסה 600 אלף דולר בקנסות בחודש אחד

כהשוואה, מדובר על סכום דומה לזה שהכניסה ה-NBA בכל שלושת החודשים המלאים הראשונים של שלוש העונות הקודמות ביחד

נובמבר 2013 הפך לאחד מהחודשים הכי פוריים בכל הזמנים מבחינת ה-NBA, בכל הקשור לכספים שהנהלת ליגת הכדורסל ליקטה מקנסות: סך של 602,882 דולר. כך מפרסם ה"ניו יורק טיימס". כהשוואה, מדובר על סכום דומה לזה שהכניסה ה-NBA בכל שלושת החודשים המלאים הראשונים של שלוש העונות הקודמות ביחד.

יש לציין כי הסכום הנ"ל לא כולל קנסות אוטומטיים שהליגה גובה בגין עבירות טכניות של שחקנים שמתרחשות במהלך משחקים, ועבירות לא ספורטיביות: עבור כל פאול כזה מענישה הליגה את השחקן ב-2,000 דולר. ישנו מגוון רחב של סיבות לקנסות המדוברים: מזריקת כדור של דווייט הווארד (יוסטון) לעבר היציעים, ועד הערות פוגעניות של ג'יי.אר סמית (ניו יורק) כלפי ברנדון ג'נינגס (דטרויט) באמצעות הטוויטר - כל אחת מהפרות המשמעות האלה הוסיפה 25 אלף דולר לקופת ה-NBA בנובמבר.

הגארד הוותיק של ברוקלין נטס, ג'ייסון טרי, טוען שהסיבה העיקרית לזינוק בהיקף הקנסות במהלך 14 השנים בהן הוא משחק ב-‏NBA‏, היא הרחבת סעיפי המשמעת בגינם ניתן לקנוס שחקנים. "רשתות חברתיות, קוד לבוש, עמידה ליד הספסל במהלך המשחק, רגולציות הלבשה - אלו הן דרישות החוק כיום, ואין לנו כל כך מה לעשות בנידון".

אגב, שיאן הקנסות של כל הזמנים ב-NBA הוא מארק קיובן, הבעלים של דאלאס מאבריקס: מאז שרכש את הקבוצה בשנת 2000, הוא שילם לליגה סך של 2 מיליון דולר בקנסות.