לתשומת לב שר האוצר: גם השוק הפרטי יכול לבנות לשכירות

יזם פרטי, חברת בן שחר נכסים, בונה פרויקט להשכרת ארוכת טווח בפתח תקווה: "ללא עלות קרקע ניתן להגיע לתשואה של 6%-7%"

בזמן שהמדינה מגבשת תוכניות ומצהירה הצהרות על פרויקטים לשכירות, יזמים פרטיים בונים פרויקטים כאלו ללא חברה ממשלתית חדשה או הבטחות תשואה. לדברי יזם שבונה פרויקט לשכירות בפתח תקווה, ללא עלות קרקע ובמחירי שוק ניתן להגיע לתשואה של 6%-7% על ההשקעה. לתשומת ליבם של מנסחי מכרזי השכירות בחברה הממשלתית החדשה.

חברת בן שחר נכסים, מקימה פרויקט לשכירות ארוכת טווח בפתח תקווה. מדובר בפרויקט הכולל ארבעה בנייני מגורים על שטח של כ-6 דונם עליו נבנות בימים אלו 56 דירות, כולן להשכרה. את הפרויקט יזמה החברה באמצעות החוק לעידוד השקעות הון. הפרויקט ממוקם בשכונת כפר גנים ג', ברחוב חיים זכאי, והוא מוקם על קרקע היסטורית שנמצאת בבעלות החברה. את הפרויקט תכננה האדריכלית קיקה ברא"ז.

בפרויקט דירות 4 חדרים בשטח 115 מ"ר (נטו), דירות 5 חדרים בשטח 130 מ"ר (נטו) ודירות דופלקס בנות 8 חדרים, בשטח 240 מ"ר (נטו). הדירות כולן מאובזרות ויושכרו במחירי השוק בסביבה. בכוונת היזם להשכיר את הדירות לטווח ארוך וחוזי השכירות ייחתמו לתקופה ראשונית של שנתיים במהלכן לא יעלה שכר הדירה ועוד אופציה של שלוש שנים נוספות במהלכן יוכל לעלות שכר הדירה ב-4% מדי שנה.

יש לציין כי הפרויקט לא כולל דירות 3 חדרים וזאת בשל התב"ע המאפשרת רק דירות גדולות ואי נכונות הרשות המקומית לאשר דירות קטנות, כך לדברי היזם. דמי השכירות בפרויקט צפויים לעמוד על 5,400 שקל לדירות 4 חדרים, 6,000 שקל לחודש לדירות 5 חדרים ו-9,000 שקל לחודש לדירות 8 חדרים. בנוסף ישלמו משכירי הדירות כ-400 שקל לחודש דמי אחזקה כאשר בפרויקט יהיה אב בית שיטפל גם בכל הבעיות בתוך הדירות עצמן. הפרויקט ינוהל על ידי חברת הניהול 'פגודה ניהול ואחזקה' גם היא בבעלות היזם. אכלוס הדירות צפוי במאי 2014.

"זו הפעם הראשונה שאנחנו בונים לשכירות למגורים. הכוונה שלנו היא להשכיר את הדירות לטווח ארוך. חוק עידוד השקעות הון מאפשר מכירת הדירות לאחר 5 שנים אולם נכון להיום אין לנו כוונה למכור אותן", כך אומר מנכ"ל בן שחר נכסים, רפי בן שחר, "הפרויקט מתאפשר רק בגלל שהקרקע הייתה בבעלותנו ולא היינו צריכים לרכוש אותה. ההשקעה בבנייה עומדת על כ-60 מיליון שקל והתחשיב הכלכלי של הפרויקט מאפשר לנו להגיע לתשואה של בין 6% ל-7%. אם היינו צריכים לרכוש את הקרקע לא היינו נכנסים לזה, זה לא עושה שכל ולא כלכלי".

הפרויקט, שנבנה כאמור במסגרת יוזמה פרטית על פי ההטבות שמעניק ליזם חוק עידוד השקעות הון, מעיד פעם נוספת כי אם המדינה תהיה מוכנה לוותר על עלות הקרקע, ניתן יהיה לבנות פרויקטים דומים להשכרה בשוק החופשי. "זה לא יכול לעבוד אחרת", מוסיף בן שחר, "פרויקט כזה יכול לעבוד רק ללא עלות הקרקע ואם המדינה תחייב יזמים להשכיר הדירות לטווח ארוך של 10 או 15 שנה, זה יהיה אפשרי".

במקביל מדגיש בן שחר כי לא מדובר בפרויקט 'דיור בר השגה': "זה לא פרויקט למעוטי יכולת אלא לכל עם ישראל. הדרך היחידה שפרויקט כזה יהיה כלכלי זה לעשות דירות להשכרה במחירי שוק. אני חושב שיש לזה חשיבות, לא הגיוני שהיום אנשים בני 30 או 40 צריכים לשעבד את נפשם ורכושם בשביל לרכוש דירה. זה מטיל עומס גדול מידיי על התא המשפחתי ללא כל גמישות".