לראשונה מאז התאגדותם: עובדי לשכת עוה"ד פתחו בעיצומים

העובדים ישבשו את עבודת הוועדות והפורומים המקצועיים החדשים, וזאת במחאה על סירובה של הנהלת הלשכה לקדם את המו"מ לשיפור תנאיהם ■ הלשכה: "ננהג באחריות בכספי חברי הלשכה ונבטיח לעובדים תנאי העסקה ראויים ושוויוניים"

עובדי הועד המרכזי בלשכת עורכי הדין פתחו היום (ב') בעיצומים, במסגרתם הם מתכוונים לשבש את עבודת הוועדות והפורומים המקצועיים החדשים של הלשכה.

לדברי העובדים וההסתדרות שמייצגת אותם, הסיבה לצעדים הארגוניים שנוקטים העובדים נעוצה בסירובה המתמשך של הנהלת הלשכה לקדם את המשא-ומתן לשיפור תנאי העסקתם.

לדבריהם, מאז הבחירות האחרונות למוסדות לשכת עורכי הדין, שנערכו ביוני 2011, הם נתונים בחוסר ודאות באשר לביטחונם התעסוקתי ובכל הנוגע לתנאי עבודתם.

לטענתם, בניסיון לקדם את הנושא, עובדי הלשכה התאגדו בשנת 2011 במסגרת ההסתדרות וניסו לקיים משא-ומתן מול ההנהלה כדי להסדיר את תנאי העסקתם במסגרת הסכם קיבוצי,
ולאחר שלא הייתה התקדמות במשא-ומתן בין הצדדים, עובדי הלשכה הכריזו על סכסוך עבודה.

לדבריהם, בהמשך ולמרות ניסיונות הידברות, ההנהלה חזרה בה מההסכמות והעלתה דרישות חדשות שיש בהן כדי לפגוע בתנאי העבודה הקיימים.

לדברי העובדים וההסתדרות, נוכח הנסיבות האמורות, הם הודיעו היום לחברי נשיאות הלשכה כי בשלב זה ועד להודעה חדשה הם לא ישתפו פעולה בכל הנוגע להשקת הוועדות והפורומים החדשים.

נציגי הוועד המרכזי הדגישו כי התבצרות הנהלת הלשכה בעמדותיה עלולה להוביל להרעת תנאי העבודה הקיימים.

מההסתדרות, המייצגת את העובדים, נמסר היום: אנו קוראים להנהלת הלשכה לשוב לשולחן המשא-ומתן ולדאוג להסדרת תנאי העסקתם של העובדים במסגרת הסכם קיבוצי".

הלשכה: "נחושה לנהוג באחריות"

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "לשכת עורכי הדין בירכה על התאגדות עובדיה והכירה בהתאגדות מיד, תוך ניהול משא-ומתן קיבוצי מיידי ואינטנסיבי. היום הודיע ועד העובדים לפתע על קיומה של שביתה ללא הגבלת זמן של כל פעילויות הוטעדות והפורומים המקצועיים, המהווים את לב-ליבה של הלשכה ואת מרכז עיסוקה ופעילותה. זאת ללא מתן הודעה מראש כמחויב על-פי הדין.

"לשכת עורכי הדין מצרה על החלטת נציגות העובדים לנטוש את שולחן המשא-ומתן למרות הפצרות הנהלת הלשכה לשוב להידבר, ולאחר שעו"ד ערן גולן, יו"ר פורום דיני עבודה בלשכה, שמונה על-ידי הועד המרכזי, מנהל עם ההסתדרות ועם ועד העובדים משא-ומתן אינטנסיבי זמן ממושך.

"הלשכה הלכה כברת-דרך אדירה לקראת העובדים בהגעה להסכם קיבוצי, ושמה לעצמה כמטרה במשא-ומתן לצמצם את פערי השכר בין העובדים ולהתאים את נהלי העבודה למטרות ולאתגרים עימם הלשכה צריכה להתמודד כיום.

"הנהלת הלשכה נחושה לנהוג באחריות בכספי חברי הלשכה ולהבטיח לעובדיה תנאי העסקה ושכר ראויים ושוויוניים במגבלות התקציביות, ולתקן את חוסר השוויון שנוצר בשנים האחרונות בין עובדי הלשכה בכל הנוגע לתנאי עבודה ושכר (כגון הצמדת שכר למדד 4 פעמים בשנה בשיטת ריבית דריבית, קבלת שכר למשרה מלאה בגין עבודה במשרה חלקית וכדומה), תנאים שאין להם אח ורע אשר הושרשו לפני שנים, והנהלת הלשכה איננה מתכוונת לתת להם להימשך.

"למרות המגעים המתנהלים בין הצדדים כל העת, לרבות מעורבותו האישית של ראש הלשכה שביקש לקדם את השגת ההסכמות בין הצדדים, נציגות העובדים נוקטת בגישת 'אף שעל', כאשר היא דורשת לשמר את התנאים המועדפים של עובדים מסוימים על חשבון עובדים אחרים, ובנוסף לכך לקבל את התנאים המיטיבים של ההסכם הקיבוצי".