יזם יהודי-צרפתי רכש בניין ישן בר"ג ב-30 מיליון שקל

היזם, פול מצליח, צרפתי שהחזיק בחברה יזמית צרפתית בשם CIMES ועשה לאחרונה עליה לארץ, מתכנן לבנות פרויקט מגורים בן 9 קומות ו-75 דירות בהיקף 90 מיליון שקל

בניין דו קומתי ישן בלב רמת גן נרכש בכ-30 מיליון שקל ובמקומו מתוכנן להיבנות פרויקט מגורים חדש, כך נודע ל"גלובס". מדובר בבניין ברחוב ארלוזורוב 11 בעיר הכולל 959 מ"ר בנוי עם קומת מסחר במפלס הרחוב הכוללת 6 חנויות, שש דירות מגורים בקומה הנוספת ושלוש קומות חניון תת קרקעי.

המגרש עליו עומד הבניין משתרע על שטח 1,272 מ"ר והוא נרכש משני בעליו, עמותת יד שרה (22%) ומחב' כוכב בודד יזמות בע"מ (78%) לפני כשנה. מדובר בבניין ישן שנבנה בשנות ה-40 של המאה הקודמת.

ל"גלובס" נודע כי הרוכש הוא פול מצליח, צרפתי שהחזיק בחברה יזמית צרפתית בשם CIMES ועשה לאחרונה עליה לארץ. בכוונתו לבנות במקום פרויקט מגורים חדש שיכלול 75 דירות. בקשה להיתר הוגשה לעיריית רמת גן ועל פי תכנון היזם, הבניין הישן צפוי להיהרס לקראת סוף 2014. נכון להיום, הדירות הקיימות בבניין כמו גם העסקים הפועלים בו, מושכרים ואינם נמצאים בבעלות המחזיקים בנכסים.

היקף ההשקעה בבניין החדש עתיד לעמוד על כ-90 מיליון שקל והוא עתיד לכלול 9 קומות מעל קומה מסחרית במפלס הרחוב ומעל שלוש קומות של חניונים תת קרקעיים. על פי התכנון, שטח 69 מהדירות יעמוד על בין 61 מ"ר ל-76 מ"ר כאשר תשע מהדירות לא יעמדו למכירה אלא מיועדות להשכרה לשותפים.

בנוסף, יכלול הפרויקט שתי דירות גדולות יותר בקומה השמינית בשטח שבין 86 מ"ר ל-115 מ"ר ועוד ארבע דירות פנטהאוז בשטח שבין 117 מ"ר ל-143 מ"ר עם מרפסת של עד 75 מ"ר. מחירי השיווק הפרויקט ינועו החל מ-1.362 מיליון שקל לדירות הקטנות ועד 3.4 מיליון שקל לדירות הפנטהאוז. הפרויקט תוכנן על ידי האדריכל דרור רימוק. החברות 'ינשוף - יזמות עם לב' ו-'אלרפ ניהול נכסים' ינהלו את הפרויקט שיקרא "ME - אתה במרכז".

כאמור, מאחורי המיזם עומדים היזמים פול ושרה מצליח, מהנדסי בנייה בהכשרתם אשר עלו לישראל מצרפת, לאחר שפעלו שם בתחום הנדל"ן למגורים. הפרויקט מלווה על ידי בנק הפועלים ושיווק הדירות, על ידי חברת אסיף שיווק למגורים, עתיד להתחיל בקרוב. צפי היזמים הוא שהפרויקט יאוכלס עד סוף 2016. מנכ"ל החברה, מצליח: "לאחר שפעלנו בתחום הנדל"ן בצרפת ולאחר כמה שנים בהם למדנו את התחום בישראל, החלטנו להגשים את החלום הציוני שלנו, לעלות ארצה ולהתחיל לבנות כאן. התכנון שם דגש על הצעירים ומקטיני הדיור".