אזורים תבנה פרויקט במוצא עלית בהשקעה של 700 מ' ש'

הפרויקט, "ארזה-מוצא עלית" שמו, נמצא בתחום היישוב מוצא עלית, ומשתרע על שטח של כ-80 דונם

אזורים תבנה פרויקט במוצא עלית בהשקעה של 700 מיליון שקל. הפרויקט, "ארזה-מוצא עלית" שמו, נמצא בתחום היישוב מוצא עלית, ומשתרע על שטח של כ-80 דונם. מלבד הבנייה החדשה במתחם, התחייבה החברה לשמר מספר בניינים היסטוריים שיהפכו לשטחים ציבוריים. בין היתר מדובר גם ב"בית ארזה", שישוקם וישוחזר.

הפרויקט החדש כולל 218 דירות סך הכל במחירים שמתחילים ברמה של כ-22 אלף מ"ר. בין הדירות שתשווק החברה במתחם ניתן למצוא דירות גן, בשטח 150 מ"ר עם מרתף ב-3.3 מיליון שקל, דירות מיני פנטהאוז בשטח 140 מ"ר ועוד 30 מ"ר מרפסת החל מ-3.5 מיליון שקל ודירות פנטהאוז בשטח של עד 180 מ"ר ב-3.96 מיליון שקל.

למתחם בו ייבנה הפרויקט ול"בית ארזה", אותו החברה תשפץ ותשמר, היסטוריה ענפה. בסוף המאה ה-19 ביקר במקום חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, ונטע בו עץ ארז, ועל כן נקרא שם המקום "ארזה". בשנת 1923 נפתח במקום בית הבראה מיסודה של קופ"ח כללית. בהמשך הפך המבנה ליעד תיירותי ושימש כאכסניה לאנשי תרבות ואמנות. הבניין הראשון והמרכזי במתחם תוכנן על ידי האדריכל יוסף ברלין, אשר יצר מבנה ניאו-קלאסי, שבמרכז שתי קומותיו מתעגלות מרפסות הנשענות על אכסדרת עמודים. חזית הבניין הייחודית העניקה לו את הכינוי "הבית הלבן". בשנות ה-80 נזנח האתר. על פרויקט השימור אמון האדריכל גיורא סולר, כאשר פנים הבניין, הכולל חדרי לינה קטנים, ישופץ בהתאם לתפקיד שימלא בשימושו הציבורי. מתחם "ארזה" כולל גם את "שדרת הנשיאים", לאחר שבמרוצת השנים, הפך למקום בו נטעו כל נשיאי ישראל עצי ברוש וארז כצעד סמלי המבטא את המשכיות תקומת ישראל.

דרור נגל, מנכ"ל אזורים: "האבולוציה של זירת הנדל"ן באזור ירושלים יוצרת הזדמנות מיוחדת לקחת חלק בפרויקט נדל"ן איכותי וייחודי. הפרויקט במוצא-עלית אטרקטיבי בכמה רבדים: החל מההיסטוריה, הבניה המיוחדת והכפרית, והחיבור הקרוב לקהילה. התפיסה של חברת אזורים היא בניית בתים וסביבות מגורים שאנשים מאושרים לגור בהם. אני סמוך ובטוח כי האופי הקהילתי, עליו אנו עמלים להטמיע בכל פרויקט, יבוא לידי ביטוי גם בפרויקט יוקרתי זה. אני מברך על תחילת הפרויקט ומייחל לכך שהתהליכים והאישורים לפרויקטים הבאים יהיו מהירים יותר ופחות מסורבלים".