14 שנות מאסר לסמנכ"ל היי-טק שביצע עבירות מין בנערות באינטרנט

פרקליטו: העונש חמור מדי - נערער ■ הסמנכ"ל נהג לגלוש באתרים לבני-נוער וברשתות חברתיות בעודו מתחזה לילדה, וכך שידל נערות להתפשט מול מצלמת אינטרנט ■ יפצה כל אחת מ-33 המתלוננות ב-10,000 שקל

סמנכ"ל בחברת היי-טק, שהורשע בעבירות מין ברשת האינטרנט נגד 33 מתלוננות, ירצה עונש מאסר של 14 שנים ויפצה כל אחת מהמתלוננות ב-10,000 שקל, קרי פיצוי בסכום כולל של 330 אלף שקל. בנוסף הוא נדון ל-12 חודשי מאסר על-תנאי.

מדובר בתושב רמת-השרון בן 42 שהועסק כסמנכ"ל בחברת היי-טק. פרקליטו טען כי מדובר בעונש חמור מדי וכי בכוונתו לערער, אולם בית המשפט קבע כי נוכח העבירות מדובר באחד המקרים "החמורים והמעוותים" בתחום.

"מדובר באחד מכתבי האישום החמורים ביותר שהוגשו בגין ביצוע עבירות מין באינטרנט, תוך שיוחסה לנאשם עבירת אינוס באמצעות האינטרנט", נמסר מהפרקליטות. "הפרקליטות רואה באינטרנט זירה שהמסוכנות שלה הולכת וגוברת, במיוחד כלפי קטינים. הסדר הטיעון שנערך בתיק זה הותיר את העבירות החמורות בכתב האישום בו הודה הנאשם, והטיעון לעונש היה פתוח במסגרת ההסדר. הפרקליטות טענה לעונש משמעותי שיהיה בו מסר מרתיע ומגנה, ואנו מברכים על גזר הדין שניתן היום".

הפרשה התפוצצה במאי 2012. חקירה ממושכת העלתה אז כי ב-4 השנים האחרונות נהג החשוד להטריד ילדות, נערות וצעירות בטווח הגילאים שבין 11 ל-18. החקירה העלתה כי האיש נהג לגלוש באתרים לבני-נוער וברשתות חברתיות מיוחדות להם בעודו מתחזה לילדה. הוא עשה זאת בזהות בדויה, ובין היתר הציג את עצמו בשמות "שירי", "גלי", "אלונה" או "נטלי".

לכינוי שבחר לו הצמיד האיש תמונת ילדה עירומה, וכך נהג לפתח שיחות עם הנערות, שגלשו בהובלתו לנושאים מיניים. בהמשך, על-פי החשד, הצליח האיש לשדל ילדות להתפשט אל מול עדשות מצלמות האינטרנט. במהלך החקירה נעזרו חוקרי מחוז מרכז במשטרה גם באינטרפול.

חקירת הפרשה החלה אחרי שאביה של אחת הקורבנות נחשף לחומרי ההתכתבות שלה עם החשוד והתלונן על כך במשטרה. בעקבות זאת החלו להצטבר תלונות נוספות.

הסמנכ"ל הודה בעת החקירה בחשדות המיוחסים לו ולאחר פרסום החקירה ניסה להתאבד.