שגרה: היאנקיז ישלמו קנס של 28 מיליון דולר בגין מעבר של תקרת השכר

שכר השחקנים של קבוצת הבייסבול הגיע לשיא כל הזמנים – 237 מיליון דולר; מאז הונהגו שיטת הקנסות שילמו היאנקיז 252 מיליון דולר "מס לוקסוס"

קבוצת הבייסבול של ניו יורק יאנקיז, שמשלמת דרך קבע את שכר השחקנים הגבוה ביותר ב-MLB, ממשיכה לספוג קנסות כבדים בגין חצייה של תקרת השכר.

עבור עונת 2013 תשלם הקבוצה הניו-יורקית "מס לוקסוס" בגובה של 28.1 מיליון דולר, אחרי ששכר השחקנים שלה הגיע לשיא כל הזמנים - 237 מיליון דולר, הרבה מעבר לרף העליון המותר שנקבע על 178 מיליון דולר לקבוצה.

לוס אנג'לס דודג'רס תשלם "מס לוקסוס" של 11.4 מיליון דולר, אחרי ששכר השחקנים שלה הסתכם ב-236.9 מיליון דולר.

היאנקיז והדודג'רס הן שתי הקבוצות היחידות ב-MLB שישלמו קנסות בגין חריגה מהרף העליון המותר. אגב, השכר הגבוה לא סייע להן להגיע לסדרת הגמר - היאנקיז לא הצליחו להיכלל אפילו בין שמונה הקבוצות שהעפילו לפלייאוף, בעוד שהדודג'רס הודחו בגמר הנאשיונל ליג.

מאז הונהגו קנסות בליגת הבייסבול לפני 11 שנים, שילמו היאנקיז "מס לוקסוס" מצטבר בסך 252 מיליון דולר, מתוך 285.1 מיליון דולר ששילמו בסך הכל קבוצות הליגה.

הפערים בליגת הבייסבול בכל הקשור לשכר שחקנים נותרו אדירים גם השנה: בעוד שאצל שתי קבוצות סעיף השכר עמד על יותר מ-200 מיליון דולר, יוסטון אסטרוס סוגרת את העונה עם שכר כולל של 29 מיליון דולר בלבד.