משרד התקשורת נלחם בתופעת הגלישה הסלולרית היקרה בחו"ל

הורה לחברות לחסום כברירת מחדל את המכשיר לגלישה בחו"ל, על מנת למנוע את חיובי היתר אצל לקוחות שפותחים בטעות את המכשיר לנדידת נתונים סלולרית

משרד התקשורת החליט להורות לחברות הסלולר לחסום כברירת מחדל את האפשרות לגלישה סלולרית בחו"ל. המשרד החליט לחסום את הגלישה על מנת למנוע את תופעת חיובי היתר אצל לקוחות שאינם מודעים ליוקר הגלישה בחו"ל ובטעות פותחים את המכשיר לנדידת נתונים סלולרית.

ההחלטה באה בעקבות שימוע שפרסם המשרד.

במסגרת האסדרה הוחלט כי החברה הסלולרית תחויב לחסום, ללא תשלום, את הגישה לשירות גלישה לכל מנוי מיד עם הגעתו לחו"ל, אלא אם למנוי יש תוכנית במדינת היעד הכוללת שירות גלישה, או שהמנוי ביקש לאפשר לו באופן קבוע את הגישה לשירות גלישה.

במקביל, מיד עם הגעתו לחו"ל של מנוי שאין לו תוכנית או חבילה בתוקף, תשלח אליו החברה מסרון (למנוי שביקש באמצעות "טופס הגישה לשירותים" להיות נגיש לשירות גלישה). המסרון יכלול מידע בדבר האפשרות לחסום את שירות הגלישה באמצעות שינוי הגדרות המכשיר או באמצעות פנייה למוקד הפניות הטלפוני של החברה.

כמו כן, המשרד חייב את החברות לאפשר לכל מנוי הנמצא בחו"ל להתקשר אל המוקד החברה ללא תשלום.

בנוסף יבחן המשרד את פתיחת שוק הנדידה בחו"ל לתחרות בין כלל המפעילים. לשם כך תתבצע הפרדה בין שירות הנדידה לחו"ל לבין השירותים שהמנוי מקבל מהמפעיל הסלולרי שלו בארץ. כך יוכל הצרכן לקבל שירותי נדידה בחו"ל מכל חברה סלולרית, ללא קשר לחברה בה הוא מנוי בישראל.