שני מכרזים לבניית 255 יח"ד באור עקיבא נסגרו בהצלחה

המכרזים נסגרו לאחר שבוטלה הדרישה לחניון תת קרקעי ■ המכרז הראשון מתייחס למגרש בשטח כ-17.3 דונם עליו ניתן לבנות 225 יחידות דיור ושטח מסחרי ■ המכרז השני, בו זכתה חברת מרדכי שכטר, מתייחס למגרש בשטח כ-20 דונם

החברות אאורה השקעות ומרדכי שכטר הם הזוכים בשני מכרזי קרקע שנסגרו היום ביישוב אור עקיבא. מדובר בשני מכרזים המאפשרים בניית 255 יחידות דיור כל אחד ושטחי מסחר צמודים. את המכרזים פרסמה רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון. שני המגרשים ממוקמים בצפון מערב היישוב.

המכרז הראשון, בו זכתה חברת אאורה השקעות, מתייחס למגרש בשטח כ-17.3 דונם עליו ניתן לבנות 225 יחידות דיור ושטח מסחרי. ההצעה הזוכה עמדה על כ-9 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) והיא הייתה אחת משלוש הצעות שהוגשו סך הכל למגרש. בצירוף הוצאות הפיתוח במגרש שעומדות על כ-29.8 מיליון שקל מדובר בשווי קרקע ליחידת דיור בגובה כ-152.5 אלף שקל (לא כולל מע"מ). ההצעה הזוכה הייתה גבוהה בכ-6.3 מיליון שקל ממחיר המינימום שנקבע לקרקע וגבוהה בחצי מיליון שקל מהערכת השמאי שעמדה על כ-8.5 מיליון שקל.

המכרז השני, בו זכתה חברת מרדכי שכטר, מתייחס למגרש בשטח כ-20 דונם עליו כאמור ניתן לבנות 225 יחידות דיור ושטח מסחרי. ההצעה הזוכה עמדה על 7.888 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) אליו מתווספים דמי הפיתוח בגובה כ-32.5 מיליון שקל. בצירוף דמי הפיתוח וההצעה לחכירת הקרקע משקפת הזכייה שווי קרקע ליחידת דיור במגרש בגובה כ-158 אלף שקל (לא כולל מע"מ). למגרש זה הוגשו 4 הצעות סך הכל. ההצעה הזוכה הייתה גבוהה בכ-4.7 מיליון שקל ממחיר המינימום בו נקבה רמ"י במכרז אך נמוכה בכ-2.1 מיליון שקל מהערכת השמאי.

מעניין לראות ששני המגרשים הללו, שכעת זכו בהם יזמים, נסגרו לפני כחצי שנה ללא שהוגשה אליהם אף לא הצעה אחת. עיון בשני המועדים השונים מעלה כי מחיר המינימום כמו גם הערכת השמאי ודמי הפיתוח נותרו פחות או יותר ללא שינוי מה שמעלה את השאלה מדוע נכשלו המכרזים לפני חצי שנה ונסגרו בהצלחה כעת. התשובה לכך נעוצה בעובדה שמכרזים הנוכחיים החליטו להוריד את הדרישה לבניית חניון תת קרקעי בפרויקט, דרישה שהייתה קיימת במכרזים לפני חצי שנה ולדברי גורמים בענף היא הסיבה לחוסר ההתעניינות במכרזים ההם.

בעל השליטה ומנכ"ל חברת אאורה השקעות, עו"ד יעקב אטרקצ'י אמר היום ל"גלובס" כי: "העובדה שבוטל החניון התת קרקעי הפכה את המכרז לאטרקטיבי יותר וניתן לראות את הביקוש שהיה עכשיו לעומת המכרזים שנכשלו לפני חצי שנה. אני מאמין ביישוב והוא נותן היום חלופה מצוינת לזוגות הצעירים שמחפשים דירה בטווח המחירים של מיליון שקל".

ממשרד השיכון נמסר בעקבות פרסום תוצאות המכרזים כי: "באור עקיבא תכנן משרד הבינוי והשיכון מחדש את מרכז העיר, כך שיקבעו סטנדרטים חדשים של שירותים עירוניים ובכדי שהמרכז יהווה מוקד משיכה של תרבות, בילוי ומסחר לכל תושבי העיר. תכניות הבניה והפיתוח של המתחם כולל פתרונות הקצה נערכו על ידי המדינה. עבודות התשתית בוצעו באמצעות חברת ערים את עבודות התשתית של המתחם וביצוען מתקדם בקצב מהיר. המגרשים מוכנים למסירה".