גאדג'טים: My Cloud של ווסטרן דיגיטל - אחסון בענן ביתי

הכונן של ווסטרן דיגיטל לאחסון בענן מגיע בנפחים של 2, 3 או 4 טרה ■ מדובר במוצר שנותן פתרון טוב במחיר לא גבוה במיוחד, אבל עדיין, תהליך התקנת המוצר וההגדרה שלו היא לא מספיק פשוטה למשתמש הבסיסי שירצה לעבוד איתו

ווסטרן דיגיטל היא אחת החברות הבודדות בשוק הישראלי שמציעות ענן אחסון פרטי. המוצר שלה מגיע בנפחים של 2, 3 או 4 טרה.

התקנה: את ה-My Cloud צריך לחבר באופן פיזי באמצעות כבל לנתב (ראוטר) הביתי ולחשמל ואז לשכוח ממיקומו הפיזי. הסיבה היא שהגישה אליו באמצעות המחשבים מתבצעת דרך רשת ה-WiFi הביתית. לאחר מכן, צריך לבצע מספר הגדרות דרך הדפדפן במחשב (פי.סי או מק) ולהבין כיצד לבצע קיצור דרך מהיר להעלאה של קבצים לכונן.

ממשק: הרעיון נשמע פשוט, אבל לא בטוח שמשתמש בסיסי יבין מיד איך לאחסן קבצים בצורה פרטית ואיך לבצע הגדרה של מספר משתמשים, כך שכל בן משפחה יידע לשמור את המידע שלו במקום הנכון ולא בתיקייה השיתופית, שמשום מה הקבצים עוברים אליה כברירת מחדל. יש גם אפליקציות לסמארטפונים ולטאבלטים (אייפון, ווינדוס פון ואנדרואיד) שמאפשרות גיבוי של התמונות בצורה נוחה וגם הצגת תמונות מאוחסנות, סרטונים או האזנה למוזיקה.

זיכרון: הנפח הבסיסי של המוצר הוא 2 טרה, אבל ניתן להרחיב אותו באמצעות כניסת USB מתקן 3.0 המהיר, כך שבעצם אין הגבלת נפח.

בשורה התחתונה: מדובר במוצר שנותן פתרון טוב במחיר לא גבוה במיוחד, אבל עדיין, תהליך התקנת המוצר וההגדרה שלו היא לא מספיק פשוטה למשתמש הבסיסי שירצה לעבוד איתו.

מחיר: 800 שקל.

ציון: 8.5.