אילן אבישר נגד קשת ורשת: תומך בהמשך פעילות תל"י

יו"ר מועצת הרשות השנייה תומך בהמשך פעילותה של חברת התמלוגים ליוצרי הטלוויזיה - זאת בניגוד לעמדת זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת

מועצת הרשות השנייה תומכת בהמשך פעילותה של חברת התמלוגים ליוצרי הטלוויזיה - תל"י. זאת בניגוד לעמדת זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, המפוקחות על-ידי המועצה, ואשר העבירו לבית הדין להגבלים התנגדויות להמשך פעילותה של החברה.

בתמיכתו, מצטרף יו"ר המועצה אילן אבישר לרשות השידור, הוט, yes, סלקום, פלאפון ולערוץ 10, שלא התנגדו להמשך פעילות הגוף; ואילו אורנג', כמו זכייניות 2, הביעה התנגדות.

אבישר קרא לממונה על ההגבלים העסקיים לאפשר את המשך פעילותה של תל"י. "תל"י הינו ארגון חשוב להבטחת זכויות היוצרים בישראל. יש להבטיח את קיומה ושגשוגה של היצירה הישראלית וקבלת תשלום של היוצרים עבור יצירתם. היצירה הישראלית היא ערך תרבותי חשוב ואבן-היסוד ביצירה הטלוויזיונית", אמר.

בשנים האחרונות בודקת הרשות להגבלים עסקיים את פעילותה של תל"י, בכדי לבחון אם לא מדובר במונופול. מוקדם יותר החודש הנושא הועבר לטיפול בבית הדין להגבלים עסקיים, וגופי השידור השונים התבקשו להעביר את עמדותיהם.

להסדיר את הפעילות

תל"י, שהוקמה בשנת 2000, מייצגת את זכויות התסריטאים והבמאים לתמלוגים וגובה תמלוגים לתסריטאים ולבמאים עבור השימוש ביצירותיהם. בהיעדר הסדרה ברורה של פעילות הגוף, מנהלת תל"י משא-ומתן פרטני מול כל אחד מהגופים בעבור תמלוגי היוצרים.

קשת בהתנגדותה הבהירה כי אינה מתנגדת לפעילות היוצרים להשגת זכויותיהם, ואולם טענה כי יש להסדיר את הפעילות בדומה למגבלות שחלות על גופים אחרים כמו אקו"ם והפדרציה.

"ברצונה של תל"י שהנושא הזה יוסדר", אומר מנכ"ל תל"י, אבי שמש. "לקחנו על עצמנו את כל ההסדרות שנעשו לאקו"ם, במטרה להקטין את חלקה המונופוליסטי של החברה, ואנחנו מקבלים אותם במאה האחוז. גם הנושא של ניהול משא-ומתן מול גוף וגוף הוא חלק מההסדרה, כך מתנהל כל גוף. ההסדרה היא שיאשרו שמותר להסדר הזה להתקיים. הגופים המשדרים מנצלים את העובדה שהנושא בדיון כדי לחסל את אותנו".

ביום ראשון תתקיים אסיפת מחאה של ארגוני היוצרים, זאת לקראת ה-7 בינואר, אז אמורה הרשות להגבלים עסקיים להביע את עמדתה בפני בית הדין. "הרשות להגבלים אומרת שההכרעה היא בידי בית הדין, אולם לעמדתו של הממונה חשיבות קריטית בבית הדין עצמו", אומר שמש.