אנשי יוסי מימן למפיקים: עוד פריסת תשלומים

חלק מחברות ההפקה הביעו תרעומת על תנאי התשלום המחמירים החדשים של מימן בערוץ 10

אותות ראשונים לאסטרטגיה שמוביל יוסי מימן, ששב להיות בעל השליטה בערוץ 10: ל"גלובס" נודע, כי אתמול (ב') זומנה שורה ארוכה של מפיקים בכירים למשרדי מימן בהרצליה, לפגישה עם נציגיו בערוץ - ליאו מלמוד ואירית אילוז, ועם המשנה למנכ"ל כספים, יואב הלדמן. מנכ"ל הערוץ רפי גינת לא נכח בפגישה.

בישיבות השונות ביקשו נציגיו של מימן לפרוס את התשלומים למפיקים לשנה הבאה, על פני השנה כולה, בתנאי תשלום מחמירים של יותר משוטף פלוס 100. יש לציין, כי מדובר בפתיחת ההסכמים מהיום והלאה, וכי החזר החובות אמור להתבצע החל מהיום.

ל"גלובס" נודע, כי חלק מהמפיקים הביעו תרעומת על הדרישות החדשות של ערוץ 10 והם אינם מוכנים להשלים עמן. לא מן הנמנע, כי הפקות בערוץ יתבטלו בקרוב.

בין הגופים שהגיעו אתמול לפגישה גם חברת אבוט-המאירי (המפיקה בעבור הערוץ את "היפה והחנון"), אולפני הרצליה (המפיקה את "תוכנית הבוקר" ותוכניתו של שי שטרן), חברת ארצה הפקות וסטודיו גלאם, בבעלות עמי גלאם. הדרישה החדשה מגיעה לאחר שרון לאודר, שעזב את הערוץ כבעל מניות, הזרים עם עזיבתו 35 מיליון שקל (כ-10 מיליון דולר) לטובת תשלום לספקים, לאחר הלנת שכר של חודשים ספורים. כעת, לאחר שהמפיקים חזרו בהם מכוונתם להפסיק בהפקות - בדומה למהלך שביצעה התוכנית "ערב טוב" של גיא פינס - הם הופתעו לגלות את הדרישות החדשות.

על-פי גורמים בערוץ, המטרה היא לאפשר יותר הפקות בפתח השנה הבאה, על-ידי פריסת (עיכוב) התשלומים לספקים שכבר התחייבו כלפיהם להפקות בשנה הבאה. זאת, כדי להציג עושר בלוח השידורים.

אתמול, השיג הריאליטי של הערוץ - "היפה והחנון" - 20.1% בפרק ההשקה, הישג שהפיח תקווה בקרב אנשי הערוץ.

מערוץ 10 נמסר, כי "המשבר הסתיים. כל המפיקים יודעים שכל התשלומים המגיעים להם מובטחים. נערכות שיחות לגבי תנאי תשלום עתידיים והתאמתם למצב הקיים בענף".