מנכ"ל ווייז: נכפיל את מספר העובדים עד סוף 2014

לדברי נועם ברדין, מאז האקזיט לגוגל החברה הגדילה את מספר העובדים בארץ ב-20% ל-120 עובדים והיא מתכננת לגייס עובדים נוספים, כך שבסוף 2014 היא תעסיק 200 עובדים בישראל

לא מעט תאגידי ענק שקונים חברות קטנות, נוהגים לצמצם את מצבת כוח האדם בחברות הנרכשות. זה לא המקרה של ווייז, שנמכרה לענקית החיפוש גוגל. חברת הניווט הישראלית מתכננת דווקא להרחיב את שורותיה.

לדברי נועם ברדין, מנכ"ל ווייז, מאז האקזיט החברה הגדילה את מספר העובדים בארץ ב-20% ל-120 עובדים והיא מתכננת לגייס עובדים נוספים, כך שבסוף 2014 היא תעסיק 200 עובדים בישראל. ברדין אמר את הדברים באירוע של Start-up Stadium שערכה קרן קיינן פרטנרס, בהנחיית יזהר שי.

ברדין סיפר באירוע על התהליך שהוביל לאקזיט המרשים ועל הקשיים שהיו בדרך. כאשר שי שאל אותו על השמועות שווייז התעקשה - במסגרת המגעים שניהלה עם פייסבוק וגוגל - על כך שהעובדים יישארו בארץ, ענה ברדין, "דווקא לאף חברה לא הייתה בעיה זה. זה לא היה פרקטי להעביר 100 עובדים למקום אחר. אומנם היו גישושים להעביר את ווייז למקום אחר, אבל אמרנו לא".

"המון חיכוכים"

ברדין התייחס לשמועות הרבות שפורסמו בתקשורת וליוו את תהליך המכירה. "אין לי שום טענות לתקשורת", אמר, "אנשים שהיו קשורים למשא ומתן לא ידעו לסתם את הפה. אנשים רצים לספר לחבר'ה. אנחנו כמעט הגענו לפיצוץ בגלל שמועות וזה נזק אדיר לכלכלת ישראל.

"החוויה הכי קשה שהייתה לנו במשך השנים לגייס כספים הייתה בסיבוב השני, כאשר נגמר לנו הכסף ולא היה לנו איך לשלם משכורות. מעבר לזה, היו לנו המון חיכוכים עם המשקיעים שלנו".

אורי לוין, אחד ממייסדי ווייז סיפר שלאחר האקזיט "הכותרות בעיתונים אמרו שווייז הגיעה ליעד, אבל שכחו להגיד שהיעד הוא סוף הדרך מבחינתי".

לוין הוסיף כי "עדיין לא מצאתי זמן לצאת לחופשת הסקי מאז המכירה לגוגל ואני כבר עכשיו עובד בסטארט אפ חדש - Feex, שמציע פתרונות לתשלומי העמלות בעולם הפיננסים. רוב האנשים לא מודעים לכל העמלות שהם משלמים".

תומר דביר, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ סולוטו שנמכרה לאסוריון תמורת 100 מיליון דולר, סיפר שהוא ממשיך להגיע למשרד בכל יום.

"ההבדל היחיד הוא שאנחנו משפיעים היום על 280 מיליון משתמשים ואנחנו שייכים לארגון של 14 אלף אישי", אמר דביר, שהתייחס לעבודה בחברה גדולה. "זה נכון שיש לי עכשיו בוס, אבל היה לי גם לפני כן", הוסיף. שי שאל את דביר איך זה להיפטר מהמשקיעים ודביר ענה: "היום אנחנו יותר מסתדרים".

תמיר ברלינר ממייסדי חברת זיהוי התנועה פריימסנס, שנמכרה לאפל ביותר מ-300 מיליון דולר אמר באירוע: "כשאתה מקים חברה, אתה מסתכל על העולם ואומר: 'זה לא אמור להיות ככה ואני יכול לעשות את זה יותר טוב'. בפריימסנס הסתכלנו על איך בני אדם עובדים עם מחשבים ואמרנו שבעתיד זה לא צריך להיות ככה".