ברגר לא האריך כהונת שוברט כיו"ר מועצת הכבלים

מנכ"ל משרד התקשורת הורה לנתי שוברט לחזור לתפקוד מלא באגף הספקטרום לאור אתגרי האגף

מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר החליט לא להאריך את כהונתו של נתי שוברט כיו"ר בפועל של מועצת הכבלים והלווין והפסיק את כהונתו. שוברט משמש כסמנכ"ל הספקטרום במשרד התקשורת, וברגר החליט להפסיק ולא להאריך את תפקידו במועצה על מנת שיתרכז בעבודתו בתחום הספקטרום. כהונתו של שוברט הסתיימה השבוע באופן רשמי.

ההחלטה מכה גלים במשרד ובמועצה לאור העובדה שכולם העריכו ששוברט ימשיך בתפקיד עוד חודש בלבד עד מינויו של יו"ר קבוע. גורמים במשרד הסבירו כי ברגר קיבל את ההחלטה על רקע הסיטואציה לפיה הפיצול של שוברט אינו יעיל ולא תורם לקידום הנושאים בשני התחומים שעליהם הופקד.

נסביר, כי מלכתחילה מינויו של שוברט היווה שגיאה חמורה מבחינת עבודת המועצה ומשרד התקשורת, לא בגלל שוברט עצמו שהוא איש ראוי לכל הדעות, אלא מפני שההחלטה התקבלה רק על מנת למנוע ממועמדים אחרים מתוך המשרד לקבל את התפקיד. שוברט לא עסק מעולם בתחום השידורים ובכירים אחרים במשרד צברו ניסיון רב בתחום השידורים, אך אותם לא רצו למנות משיקולים זרים.

ברגר ככל הנראה הבין את הסיטואציה, וקלט שמצבה של המועצה בחודשים האחרונים לא מבשר טובות, ומצד שני לאור האתגרים בתחום הספקטרום, וכניסת הדור הרביעי, יותר עדיף ששוברט יתמקד בתחום המרכזי שלו.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "לאור המרכזיות של נתי שוברט בנושא הספקטרום ולאור חשיבות הנושא והמהלכים המהותיים העומדים על הפרק במשרד התקשורת, קיימת חשיבות גדולה לעיסוק מלא של סמנכ"ל בכיר ספקטרום בנושאיו המקצועיים".

חברי מועצת הכבלים קיבלו אמש הודעה שלא להגיע לישיבה שהייתה אמורה להיערך היום.
עוד נודע כי בתוך המשרד פרץ ריב סמכויות בין אגף הפיקוח ומועצת הכבלים על רקע שינויים בסמכויות שאמורות להילקח מהמועצה לטובת אגף הפיקוח. ועד העובדים לא מוכן לתת לכך יד ועימות סביב הנושא מונח לפתחו של מנכ"ל המשרד שיצטרך להכריע בעניין.