מנכ"ל משרד השיכון: "תהיה ירידה משמעותית במחירי הדירות; אפילו אשתי לא מאמינה לי ורוצה שנקנה דירות לילדים אבל שכנעתי אותה לחכות"

שלמה בן אליהו ל"גלובס TV": "השנה נוכל לייצב את המחירים" ■ "בנק ישראל לא חושש מזה; לא נפגע בכלכלת ישראל"

מנכ"ל משרד השיכון, עו"ד שלמה בן אליהו, מבטיח שמחירי הדירות יתחילו לרדת בקרוב, מדבר על ירידה "משמעותית" ולא חד-ספרתית במחירים, ומגלה שהוא עצמו ממתין עם רכישת דירות לילדיו בציפייה לירידת מחירים.

"כל גופי הממשלה חברו יחדיו ורואים בזה משימה להשפיע על מחירי הדירות, ואנחנו מצפים שבאמת נוכל להשפיע על מחירי הדירות", אומר בן אליהו ל"גלובס TV".

- מתי? בוא נדבר תכל'ס...

"אני לא יועץ כלכלי לכל משפחה ומשפחה מה לעשות עם הכסף ובמה להשקיע. אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהשנה הזו היא שנה שבה נוכל לייצב את המחירים".

בן אליהו דוחה את הטענות לפיהן הממשלה לא מעוניינת להוריד את מחירי הדירות: "הממשלה יכולה לגרום להורדת המחירים? כן. היא רוצה? ודאי שהיא רוצה. אני חושב שמי שאומר שהממשלה לא רוצה להוריד את מחירי הדירות לא מבין כהוא זה בפוליטיקה. הממשלה הזו לא יכולה להגיע לבחירות הבאות מבלי שהורידה את מחירי הדירות. האנשים שנמצאים בצמרת של הממשלה יישפטו לפי מחירי הדירות".

- אבל למה לצפות? שהמחירים יירדו ב-2%-3% או שיירדו ב-20%?

"אנחנו מצפים שתהיה ירידה במחירים".

- משמעותית?

"משמעותית, כן".

- בנק ישראל חושש מזה. בנק ישראל לא ישמח לראות ירידה משמעותית

"בנק ישראל לא חושש מזה, בנק ישראל יודע שאנחנו לוקחים את זה בצורה מושכלת ומתואמת. אנחנו לא הולכים לעשות דבר שיפגע בכלכלת ישראל".

- הציבור לא מאמין בינתיים לתכניות האלה והמכירות נמשכות כרגיל

"האמת שגם אשתי לא מאמינה לי, אבל אני מנסה לשכנע אותה שיש לנו את הפתרונות".

- מה היא אומרת? לקנות לילדים עכשיו דירות?

"היא אומרת תקנה, אני אומר לה אני לא קונה. אני מחכה שהמחירים יירדו ואז אני אקנה".

- הבעיה שהאישה מנצחת בדרך כלל. זה אומר שאתם קונים

"זה נכון שאותי רוב הפעמים האישה מנצחת, אבל במקרה הזה אני שכנעתי אותה שיש לנו מספיק הצעות ופתרונות ואני אומר דבר שהוא יהיה די ברור - מאחר ומחירי הדירות הם בידי הממשלה... יש לממשלה יכולת להשפיע על מחירי הדירות".