המדינה העבירה למיזם הסיבים 75 מיליון שקל

הממשלה מאמינה ותומכת במיזם של חברת ויה אירופה וחברת החשמל: העבירה חצי מהמענק לטובת המיזם מתוך התחייבותה להעביר 150 מיליון שקל בשתי מנות

הממשלה מאמינה ותומכת במיזם הסיבים האופטיים של חברת ויה אירופה וחברת החשמל. ל"גלובס" נודע כי אתמול (ד') הגיע חצי מהמענק של המדינה לטובת המיזם - 75 מיליון שקל. בכך מקיימת הממשלה את התחייבותה כלפי המיזם, להעברת 150 מיליון שקל בשתי מנות.

דני לאובר, מנכ"ל IBC: "אני מודה לממשלה על הבעת האמון במיזם. אנו עדים לרצון כל הגורמים הרגולטוריים להוביל את ישראל לקדמת הבמה הטכנולוגית, ולקדם את מיזם 'ישראל דיגיטלית' באמצעות הסיב האופטי. כאשר נוסיף את עידוד ותמיכת המדינה, במודל הניטרליות ובטיב הסיב האופטי שאנו מביאים לטובת הצרכן, הרי שנוכל להגיע לשם יותר במהירות. נמשיך לפעול במרץ, בתיאום מול בכירי משרד התקשורת, ובהתאם לתוכנית הסדורה שעיקרה פריסת תשתית סיבים אופטיים ניטרלית המאפשרת תקשורת סימטרית (הורדת והעלאת נתונים במהירות זהה) בקצבים גבוהים ביותר (עד 1Gbps) . זו הדרך היעילה להבטחת זרם מתמשך של פיתוחים ושירותים חדשניים, היוצרים צמיחה בקהילות לצד מחירים נמוכים יותר בעבור צרכנים".

נזכיר כי הממשלה אישרה בשבוע שעבר את הצעתו של ראש הממשלה להקים את המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" - מיזם חברתי שנועד לקדם דרכים חדשניות למתן שירותים דיגיטליים לאזרח, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים המתאפשרים בזכות יכולת העברה של תכנים במהירות ובנפחים גדולים, שתתאפשר עם פריסת תשתית הסיבים האופטיים. את הקמת המיזם מובילים במשרד ראש הממשלה מנכ"ל המשרד, הראל לוקר, והמשנה למנכ"ל, יוסי קטריבס.

ממשרד רה"מ נמסר: "ישראל מצויה על סף מהפכה בתחום התשתית הטכנולוגית - מיזם הסיבים האופטיים, שבמסגרתו תיפרס בישראל תשתית מהמתקדמות בעולם, אשר תאפשר חיבורם של בתי אב ובתי עסק לרשת האינטרנט במהירות של עד 1,000 מ"ב. רשת התקשורת הארצית המתקדמת על גבי רשת החשמל תאפשר להעביר נתונים בצורה מהירה, זולה ובנפח מסיבי ומהווה הזדמנות לספק שירותים איכותיים ומתקדמים מבלי שהאזרחים יצטרכו להגיע למשרד הממשלתי עצמו. בנוסף, תשתית זו מייצרת הזדמנות לקפיצת מדרגה בתחום השירותים הדיגיטליים, הן במגזר הציבורי (בדגש על מתן שירותים דיגיטליים מתקדמים, בתחומי החינוך, הבריאות והרווחה, לרבות שירותים מרחוק), הן במגזר העסקי (בדגש על עסקים קטנים ובינוניים)".