18 הרוגים בפיגוע ההתאבדות ברוסיה; צפו ברגע הפיצוץ

מחבלת מתאבדת פוצצה את עצמה בתחנת רכבת בעיר וולגוגרד ■ הפיגוע תועד במצלמות אבטחה וגבה את חייהם של לפחות 18 בני אדם ■ עשרות נוספים נפצעו. מנהיג ארגון צ'צ'ני מקומי הבטיח לשבש את אולימפיאדת סוצ'י

לפחות 18 בני אדם נהרגו בפיצוץ עז שאירע הבוקר (א') בתחנת רכבת בעיר וולגוגראד בדרום רוסיה, לאחר שמחבלת מתאבדת פוצצה את עצמה. סוכנויות הידיעות הרוסיות מדווחות על עשרות פצועים שפונו לבתי החולים בעיר. ב-21 באוקטובר אירע פיגוע של מחבלת מתאבד באותה עיר, שבו נהרגו 21 בני אדם.

"שמעתי פיצוץ חזק מאוד, מיד רצתי לכיוונו", אמר עד ראייה לערוץ רוסיה 24. "ראיתי חלונות שנמסו, חתיכות מתכת שנחתכו כמו נייר, זכוכיות בכל מקום וגם כמה גופות שוכבות באמצע הרחוב". אלכסנדרה, עדת ראייה אחרת, אמרה גם היא כי שמעה את הפיצוץ העז. "הכל רעד מסביב".

במידה וההערכות נכונות, וארגונים מוסלמים קיצוניים הם שעומדים מאחורי הפיגוע, עשויות הרשויות במוסקבה לנקוט יד קשה כדי להבהיר שהממשל לא ישלים עם פעולות טרור - במיוחד לא לקראת ובזמן אולימפיאדת החורף בסוצ'י, שתיפתח בעוד פחות משישה שבועות.

להפריע לאולימפיאדה בכל מחיר

ביום שישי האחרון התפוצצה מכונית תופת בעיר פיטיגורסק בדרום רוסיה, פיגוע שבו נהרגו 3 בני אדם. וולגוגראד, שלא רחוקה כל-כך מפיטיגורסק, היא עיר גדולה בהרבה שבה חיים מיליון תושבים. היא נמצאת במרחק של 690 ק"מ מסוצ'י - שבה תיערך האולימפיאדה.

וולגוגראד, שבצפון הרי הקווקז, היא הבירה של איזור מוסלמי ברובו שידע התקפות רבות של ארגונים קיצוניים לאורך השנים. דוקו אומארוב, מנהיג ארגון מוסלמי-צ'צ'ני קיצוני, קרא לאנשיו להשתמש בכל הכוח כדי למנוע מרוסיה לערוך את האולימפיאדה שכל-כך יקרה לנשיא פוטין.