דרמה בפלאפון: רונית מרכוס חוזרת; שני סמנכ"לים פורשים

מרכוס תמונה לתפקיד המשנה למנכ"ל; סמנכ"ל התפעול אורי בר וסמנכ"ל הכספים לארי אקרמן פורשים ■ זאת במסגרת האסטרטגיה ל-2014 להפוך לחברה רזה, זריזה ויעילה יותר ולצמצם את כל התהליכים שאינם יוצרים ערך ישיר ללקוח

דרמה בפלאפון: המנכ"ל גיל שרון מחזיר את רונית מרכוס, ששימשה כמנהלת חטיבת שירות הלקוחות, לתפקיד המשנה למנכ"ל, ומפקיד בידיה את החטיבה הפרטית, את החטיבה העסקית ואת חויבת התפעול והלוגיסטיקה. מרכוס עזבה את פלאפון לפני כחצי שנה.

בעקבות זאת עוזב סמנכ"ל התפעול אורי בר את תפקידו, וכמו כן עוזב באופן מפתיע לארי אקרמן, סמנכ"ל הכספים של החברה.

בהודעה שפרסמה החברה מסר שרון על שורה של שינויים ארגוניים, וזאת בהתאם לאסטרטגיה ולתוכנית העבודה של פלאפון ל-2014. לדבריו, הנהלת פלאפון קיימה בשבוע שעבר יומיים של דיוני הנהלה לגיבוש סופי של האסטרטגיה ושל תוכנית העבודה לשנת 2014, זאת לאחר שבחודשים האחרונים ההנהלה שקדה על בחינת כל תהליכי הממשק עם הלקוח.

במסגרת הדיונים הוחלט כי לאור השינויים בשוק והתגברות התחרות, נדרשת החברה להתאים עצמה ולהפוך לחברה רזה, זריזה ויעילה יותר, תוך יישום התהליך האסטרטגי, המכונה "אסטרטגיית LEAN", שמטרתו צמצום ופישוט כל התהליכים שאינם יוצרים ערך ישיר ללקוח.

השינוי העיקרי עליו החליט שרון, כאמור, הינו המינוי של מרכוס כמשנה למנכ"ל, במסגרתו היא תהיה אחראית על מכלול הממשקים עם הלקוח, הכולל כאמור 3 חטיבות שידווחו לרונית: חטיבת השירות והמכירות למגזר הפרטי, חטיבת הלקוחות העסקיים וחטיבת התפעול והלוגיסטיקה.

נציין כי רבים בקבוצת בזק מפרשים את מינויה של מרכוס כיוזמה של שרון להכשיר את מי שתחליף אותו בעתיד.

שרון מסר כי "חברות הסלולר מחויבות להתאים את עצמן למציאות התחרותית החדשה. תחרות מחיר אגרסיבית מחייבת אותנו להיות יעילים הרבה יותר, זריזים ורזים. רק הפחתה של בסיס העלויות תאפשר להתחרות לאורך זמן. השוק עבר תהליכי שינוי משמעותיים בשנים האחרונות, שמחייבים את החברות הוותיקות לשנות מן היסוד תהליכי מכירה ושירות ולהטמיע גישות חדשות. האחדה של מכלול הממשקים עם הלקוח ופישוט תהליכים הם הדרך הנכונה להתייעל תוך שיפור חוויית הלקוח".

תחת מרכוס יפעלו דגנית קרמר, סמנכ"לית החטיבה הפרטית, וישראל אייבי, סמנכ"ל החטיבה העסקית, אשר יובילו את הטמעת התהליכים.

כאמור, בעקבות השינוי ביקש אורי בר, סמנכ"ל התפעול, לפרוש מתפקידו לאחר 6 שנים, והוא יעזוב את החברה בשבועות הקרובים. במקביל הודיע לארי אקרמן, סמנכ"ל הכספים בפלאפון, על רצונו לפרוש לאחר 6 שנים בתפקיד. שרון הודה לאורי בר וללארי אקרמן על תרומתם הרבה להצלחת החברה.