פריים-טיים עשיר בפחמימות

האם הקהל של "מאסטר שף" יישאר נאמן אחרי שתעלה התוכנית המתחרה?

"מאסטר שף" - עונה 4, יום ד' 21:00, ערוץ 2 קשת

לא מעט חוקרים סבורים כי עוד יבוא היום שחוש הריח יקבל את הכבוד המגיע לו, כשהקשר בין אף לנפש יהפוך למשהו שניתן לשלוט בו, מהתחום הרומנטי ועד לשדה הקרב. בינתיים מי שכבר למדו את הקשר הזה הם הבשלנים: לא בכדי היו הפרקים הטובים ביותר של "מאסטר שף" מתובלים בדמעות, עת ריחו של תבשיל נושא מזכרת הפך גם את הקשוחים ביותר שבין המשתתפים והשופטים לרביכה רוטטת מגלים של התרגשות.

מעבר לתחרות ומעבר לפרס, היה זה הקשר החמקמק בין הבטן לתחושותיה שהעניק לתוכנית רייטינג דמיוני של יותר מ-40% והוכיח שבכדי להשיג מספרים שכאלה, לא צריך לסגור 15 תאבי פרסום בווילה אחת למשך 3 חודשים, אלא לפעמים די בארוחה אחת וב-3 מנות.

למרות ש(כרגיל) נקשרתי יותר לעונה הראשונה והמפתיעה של ריאליטי האוכל הזה, צריך להודות שההפקה הלכה והשתפרה מעונה לעונה, במיוחד בכל הקשור לצוות השופטים: אם חיים כהן ואייל שני מצאו חיש מהר את הנישה שלהם, הרי שגם יונתן רושפלד ובמיוחד מיכל אנסקי מצאו את המשבצת המתאימה להם בצד שלא מפסיק לאכול.

כמו מסעדה שנהנתה מבלעדיות ארוכה, עד שנפתחה מעבר לכביש מסעדה מתחרה, כך גם "מאסטר שף" של העונה תיאלץ להתמודד עם תוכנית דומה להפליא של הזכיינית המתחרה, מה שיהפוך בקרוב את השבוע הטלוויזיוני שלנו (אחרי סיום "אקס פקטור") לעשיר בפחמימות, עם 4 ימי שידור שבהם יוקדש הפריים-טיים לתוכניות בישול.

לכן השאלה היא האם יעזור המוניטין ופתיחת העונה המוקדמת לתוכנית הוותיקה יותר, או שמא יגלו בזכיינית ערוץ 2 קשת את מה שלמדו שפים רבים על בשרם: הקהל הישראלי מתאהב בקלות - אך מתקשה להישאר נאמן.

לפחות לזמן הקרוב, תהנה "מאסטר שף" מבלעדיות, וכבר מהמפגש הראשון עם המתמודדים החדשים נתחיל לשמוע סיפורים אישיים שמתנקזים כולם לסיר של חריימה או לתבשילי קדירה עם נתחי בשר וירקות שורש.

למי שדי לו בצפייה בתוכנית בישול כדי להוסיף קילוגרמים מיותרים (כמוני למשל), מומלץ להכפיל כבר מעכשיו את זמן הפעילות האירובית בחדר הכושר.