רבלון עוזבת את סין: הפעילות במדינה הניבה רק 2% מההכנסות

קיצצה 1,000 משרות במסגרת ארגון מחדש שנועד לחסוך 11 מיליון דולר בשנה

חברת רבלון הודיעה כי תצא מסין, שבה נרשמה ירידה במכירות מוצרי הקוסמטיקה שלה. כמו כן קיצצה רבלון 1,000 משרות במסגרת תוכנית ארגון מחדש שנועדה לחסוך 11 מיליון דולר בשנה - כך דווח בסוכנות רויטרס.

רבלון, הבעלים של מותג הקוסמטיקה אולמיי (Almay) ומותג הלק לציפורניים סינפול קולורס, הודיעה בדוח לרשויות הפיקוח כי פעילותה בסין הניבה כ-2% מסך הכנסות המכירה נטו. החברה דיווחה על הכנסות מכירה נטו בסך 1.43 מיליארד דולר ב-2012.

רבלון, שנמצאת בבעלות רונלד פרלמן, אמרה כי תקצץ 1,000 משרות, בעיקר בסין, כולל 940 משרות ייעוץ באמצעות צד שלישי. נכון ל-31 בדצמבר 2012 העסיקה רבלון 5,100 עובדים.

מניית רבלון, שזינקה בקרוב ל-70% מתחילת 2013, רשמה אתמול (ג') ירידה קלה בבורסת ניו-יורק.

השוק הסיני מלא בפוטנציאל עבור מותגים מערביים. שוק הקוסמטיקה הסיני גדל ביותר מפי שניים ל-22.8 מיליארד דולר בשנים 2008-2012, על-פי דוח שפרסמה במארס פונג גרופ, בהסתמך על לשכת הסטטיסטיקה הלאומית של סין.

זוהי התפתחות מבורכת מאוד לחברות כמו אסתי לאודר, יצרנית מוצרי הקוסמטיקה היוקרתיים, שמכירותיה באסיה קפצו ברבעון השלישי ב-7%, בעיקר הודות לפעילותה בסין.

לדברי לשכת הסטטיסטיקה הלאומית של סין, גדל סך מכירות הקוסמטיקה הקמעונאיות ב-13.2% בינואר-נובמבר 2013, לעומת צמיחה של 17% בכל 2012.