נדחה בחודשיים וחצי מועד סגירת עסקת ההשקעה במשביר לצרכן

‎‎אמש פקע המועד שנקבע להשקעה של ‏‏‏NashOne‏ בהיקף של 134 מיליון שקל ‏‎‎‏■ המשביר תרכוש את מניות המיעוט ברשת ניו-פארם תמורת 35 מיליון שקל‏

‎‎רמי שביט ממשיך במאמציו להכניס את חברת ההשקעות האמריקאית נאשוואן (‏‏‏NashOne‏), שבבעלות סקוט וארי קורמן, לשותפות בקבוצת המשביר לצרכן - עסקה עליה דיווחה הקבוצה לראשונה בחודש אוגוסט 2013. ‏

במסגרת העסקה אמורה נאשוואן להשקיע 134 מיליון שקל בקבוצה - 77 מיליון שקל בחברה-הבת המשביר בתי כלבו ו-57 מיליון שקל בחברה-האם, המשביר 365 .

אמש (ג') פקע המועד להשלמת העסקה, והמשביר עדכנה כי הצדדים החליטו להאריך את מועד ההשלמה עד ל-17 במארס. ‏

‏‏העסקה, שתדלקה נסיקה של 245% במניית המשביר לצרכן אשתקד, מתבססת על תוכנית עסקית שתכלול בין היתר פיתוח עסקי של המשביר בתי כלבו והקמת פעילויות חדשות.

במשביר ציינו היום (ד') בדיווח לבורסה כי הקבוצה הציגה לנאשוואן תוכנית חומש עסקית לחברה-הבת, וכי בין הצדדים הוחלפו טיוטות של הסכמים מפורטים, ונערכו פגישות מול גורמים רלוונטיים.

‏לפי המשביר, מאז הודיעה על כניסתה הצפויה של נאשוואן לקבוצה, "פנו אליה צדדים שלישיים בדבר רצונם להשקיע במשביר בתי כלבו, והצעות אלה נדחו על-ידי החברה", וזאת בשל המחויבות שיש לה לחברת נאשוואן.

‏כחלק מההבנות בין הצדדים, התחייבה המשביר לפעול להגדלת חלקה במניות רשת הדראגסטורים ניו-פארם, כך שתחזיק בבעלות המלאה, והיום עדכנה כי הגיעה לסיכום בנושא.

‏המשביר, המחזיקה בכ-68% ממניות ניו-פארם, חתמה על הסכם לרכישת יתרת המניות באמצעות המשביר בתי כלבו, מידי עו"ד רונן מטרי, כונס הנכסים של קבוצת ישאל הקורסת שהייתה בשליטת רוני אלרואי. העסקה משקפת שווי של כ-100 מיליון שקל לניו-פארם.

תמורת מניות ניו-פארם (32%) תעביר המשביר לכונס כ-35 מיליון שקל, באמצעות מימון שיעניק לה בנק מרכנתיל דיסקונט - הנושה המובטח של המניות הנמכרות. ‏ההלוואה תינתן למשביר למשך 5 שנים ותיפרע ב-20 תשלומים רבעוניים שווים, בריבית של פריים פלוס 1.5%, או לחלופין ריבית קבועה של 4.25%, לפי החלטת המשביר. ‏

‏במסגרת ההלוואה, המשביר התחייבה לאמות-מידה פיננסיות שונות בהן תצטרך לעמוד ניו-פארם, והשלמתה כפופה למספר אישורים רגולטוריים. ‏

בנוסף, התחייבה המשביר בתי כלבו לא לחלק דיבידנדים מעבר ל-30% ועד 50%, בקצב עולה, בגין רווחיה החל מ-2014 ועד 2019.

רשת ניו-פארם כוללת 68 סניפים וכן מחזיקה ב-40 מתחמי קוסמטיקה בחנויות המשביר. ברשת מועסקים כ-1,300 עובדים, בנוסף לכ-500 דיילות חוץ.

‏שיפור ניהולי וצמצום הוצאות סייעו לרווח התפעולי של הרשת לקפוץ ב-90% בחודשים ינואר-ספטמבר 2013, לסך של 13 מיליון שקל. מחזור המכירות בתקופה זו צמח ב-2.5%, ל-864 מיליון שקל.

מלבד רשת בתי הכלבו וניו-פארם, המשביר מציעה חבילות תיור ונופש באמצעות חברת קשרי תעופה, ובחודשים האחרונים החלה להפעיל גם רשת סופרמרקטים תחת המותג קוסט 365. ‏

‎‎מיזוג בספק

‏במקביל לניסיון להכנסת נאשוואן להשקעה, המשביר פועלת באחרונה לבצע שינוי מבני בעסקיה ולמזג את החברה-הבת, מועדון 365, לתוך החברה-האם. הצפי הוא כי מהלך זה יביא לחיסכון שנתי של כ-5 מיליון שקל.

תוכנית המיזוג נתקלה באחרונה בהתנגדות לא צפויה מכיוון מחזיקי האג"ח של מועדון 365, בהובלת קרן הגידור של רועי ורמוס ושלומי ברכה, מנהליו הבכירים לשעבר של בית ההשקעות פסגות. ורמוס וברכה העלו חששות לפיהן אם המיזוג ייצא לפועל, עלולות להיפגע זכויות מחזיקי האג"ח של מועדון 365 ואמות-המידה הפיננסיות אליהן התחייבה החברה.

‏בהמשך לכך הסכים שביט להעניק למחזיקי האג"ח של מועדון 365 פיצוי מסוים, ובשבועות האחרונים מקיימים הצדדים דיונים אינטנסיביים בניסיון להגיע להסכמות. במקרה שאלה לא יושגו, המיזוג צפוי להידחות. ‏למשביר ולמועדון 365 שתי סדרות אג"ח, בהיקף כולל של כ-140 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של 7%-12%. ‏‎‎‏