הטיפ היומי: חברת מכשור רפואי עם הזדמנויות לאפסייד

צנרת המוצרים של מדטרוניק צפויה לייצר השקות מוצרים חדשים כמעט בכל קטגוריה

חברת המכשור הרפואי מדטרוניק (Medtronic) נוסדה בשנת 1949, והיא נסחרת כיום בשווי של 57.3 מיליארד דולר בבורסת ניו יורק. מטה החברה ממוקם במיניאפוליס, והיא מעסיקה 46 אלף עובדים ב-140 מדינות (כולל בישראל, שבה מדטרוניק רכשה כמה חברות בעבר). מדטרוניק מפתחת ומשווקת מכשור רפואי לצרכים שונים, ביניהם מחלות לב, כאב כרוני, סוכרת ועוד.

אנו רואים הזדמנויות רבות לאפסייד במדטרוניק בשנות הכספים 2015-2016. הפייפליין (צנרת המוצרים) צפוי לייצר השקות מוצרים חדשים כמעט בכל קטגוריה. נוסף על כך, גדל הסיכוי שהחברה תיהנה מהקונסולידציה בשוק. אנחנו מעריכים שבנטרול השפעות של תנודות שערי חליפין, תציג מדטרוניק צמיחה של 4.6% ב-2015 ושל 6% ב-2016, לעומת רמה נוכחית של כ-3%.

הסיבות המרכזיות לדעתנו החיובית בנוגע למדטרוניק כוללות את הפייפליין הנרחב, הקונסולידציה בשוק בתי החולים בארה"ב והפעילות בשווקים המתעוררים. בכל הקשור לפייפליין, בשנים הקרובות צפויות השקות של מוצרים בארה"ב ובאירופה. שניים מהמוצרים האלה - CoreValve transcatheter valve ו-Symplicity, יתרמו להערכתנו 258 מיליון דולר להכנסות ב-2015, ותרומתם תגדל ל-619 מיליון דולר ב-2017.

מגמת הקונסולידציה בשוק בתי החולים בארה"ב תורמת למדטרוניק בשני אופנים. הראשון הוא העובדה שלקוחות גדולים יעדיפו לעבוד עם החברה, אשר לה היצע מוצרים גדול. השני הוא שהיכולת של בתי חולים גדולים לבצע רכישות גדולות של ציוד עשויה להגדיל את המכירות בקטגוריות שונות.

השווקים המתעוררים, שמהווים היום 12% ממכירות החברה, נשארים מקור חוזק למדטרוניק, לאור דריסת הרגל המשמעותית שלה באסיה. למרות שהצמיחה בסין הואטה, יש עדיין מנועי צמיחה עתידיים, והממשל בסין מחויב להרחבת מערכת הבריאות.

אנו מעלים את המלצתנו למניית מדטרוניק מ"ניטרלי" ל"קנייה", ומעלים את מחיר היעד למניה בדולר אחד ל-66 דולר, מחיר שמשקף פרמיה של 15% על פני מחיר השוק.

מחלקת המחקר, גולדמן זאקס