אושר: עד 5 שנות מאסר למפיץ תמונות מין באינטרנט

עפ"י הצעת החוק של ח"כ יפעת קריב, יורחב החוק למניעת הטרדות מיניות, כך שהפצת תמונות מיניות של אדם מבלי שידע והסכים ייחשבו הטרדה מינית שדינה עד 5 שנות מאסר ■ קריב: החוק יעזור להילחם בתופעה של "אונס וירטואלי"

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שניה ושלישית הצעת חוק האוסרת על הפצת תכנים מיניים ברשתות החברתיות. 31 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ללא מתנגדים.

על-פי הצעת החוק של ח"כ יפעת קריב, יורחב החוק למניעת הטרדות מיניות ויכלול מקרים שבהם הפצת תמונות מיניות של אדם ללא ידיעתו או בכפייה מבלי שידע והסכים, ייחשבו הטרדה מינית שדינה עד 5 שנות מאסר. העבריין יהפוך לעבריין מין, והנפגעת תוכר כנפגעת של הטרדה מינית.

הצעת החוק "נולדה" בעקבות הפצת סרטון שבו נראתה אישה צעירה כשהיא מקיימת יחסי מין עם בן זוגה. הסרטון הופץ על-ידו, לאחר שבני הזוג נפרדו, באמצעות הוואטספ לעשרות אלפי אנשים.

לדברי קריב, "בימים אלה אנו עדים לעוד ועוד מקרים של תקיפות מיניות שתועדו ומופצים בציבור ללא מעצורים וללא גבולות. ההתערבות החקיקתית הזאת היא הכרחית ותעזור להילחם בתופעה המזעזעת של 'אונס וירטואלי'.

"ברור לנו שקצב החקיקה מאחר תמיד את המציאות הטכנולוגית והווירטואלית בה אנו חיים. מדובר בחוק פורץ דרך גם בהיבט החקיקתי וגם בהיבט הנורמטיבי והערכי. זה הישג גדול לקורבנות של עבירות מין".

עוד הוסיפה קריב כי "עוד במהלך מערכת הבחירות לכנסת ידעתי שלא משנה מה יהיה, אני הולכת לקדם את החקיקה בנושא. אנחנו צריכים להבין שהפצה של סרטים ותמונות כאלה הם לא מעשי קונדס, הם עלולים להרוס חיים של אנשים ושל נערות צעירות, שחלקן מפתחות לאחר מכן רצון להתאבד או שהופכות בעל-כורחן לכוכבות פורנו. זו תופעה מסוכנת שצריך לעקור מהשורש, ואני שמחה שגם כנסת ישראל חושבת ככה".